Welk dressuur zadel voor mijn brede haflinger?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

robesh

Welk dressuur zadel voor mijn brede haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 11:02

Hoi hoi

Op dit moment rijden wij met western zadel (boomloos en een op maat gemaakte billy cook zadel) op onze haflinger maar ik wil er graag weer een dressuur zadel bij .

Alleen wat past er op een brede haflinger zonder schoft met een korte rug. Ben zelf 181cm lang en slank gebouwd.Zadel moet een dressuur model zijn met een diepe zit en de kleur zwart.

Ik zat zelf te denken een zadel op maat te laten maken alleen scheelt me haf best veel in gewicht zomers of swinters . Dus dan zal het niet het hele jaar door goed passen ben ik bang.

Nu was ik gister in een paardenwinkel maar die kon me ook niet echt verder helpen helaas.

Wie weet een goede zadelmaker ?? En brand los met jullie ervaringen kwa zadels liefst met foto.

Daihyo

Re: Welk dressuur zadel voor mijn brede haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:13

Je zou Massimo, Thorowgood of Kent & Masters kunnen overwegen.
Welke regio zit je? Niet elke zadelmaker komt door heel Nederland.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:19

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:22

Mag ik meeliften op jouw vraag? O:)

Ik heb nu een kentaur erop liggen, bij Arno gekocht en hij heeft hem nog licht aangepast aan Jos....
Nu een jaar verder ben ik toch niet helemaal happy, lijkt toch wat scheef te zakken en bij d'r schouders wat krap.
Ik vind het erg moeilijk een goed passend zadel te vinden waar wij allebei blij van worden, heb ook al boomloos en westernzadel geprobeerd. 8)7

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 11:25

Ohhh ja vergeten er bij te zetten wij wonen in Zuid Holland en er is geen limiet voor een zadel.

Massimo vind ik (sorry) lelijke zadels dus dat wordt em niet. Weet dat Daleman en van Rijs zadels op maat maakt maar kunnen ze dat ook voor een brede haflinger?? Ben erg bang dat ik dalijk een zadel laat aansmeren door een goed gebekte verkoper dat gewoon niet hellemaal past en ga die maar weer is verkopen .

@ cindytjuh ja tuurlijk hebben hetzelfde probleem zou fijn zijn als we een passend zadel vinden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:42

Van Rijs was ik niet tevreden over voor mijn haflinger.
Dan zou je beter bij Peter Poot van Mr Ed kunnen vragen als je via een winkel wil.
Bij mij komt Karin Boer. Zij verkoopt ook zadels (nieuw en 2dehands). Haar site is http://www.zorzas.nl.
Waarom vind je Massimo lelijke zadels?

Als er geen limiet is kun je ook voor een WOW zadel kijken.

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:43

ik weet niet of je deze zadels fijn vind. Maar ik heb een wintec op me haf. dressuur 500. Die van mij is nog jong en haar spieren veranderen continu dus ik vind het voorlopig wel makkelijk :D

fjordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:45

Wat dacht je van de Wintec wide dressuur? Die heb ik op mijn fjord.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:48

Misschien een barefoot London? Is een boomloze dressuurversie? Dan maakt 't verschil tussen zomer en winter ook niks uit.

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 13:20

@ Amanda Massimo vind ik grof en die hoefijzertjes aan de achterkant vind ik geen mooi gezicht.En waarom vond jij van Rijs niks voor je haflinger?? Ik heb ook gedacht aan een Wow zadel maar daar zijn ook weer een hoop tegenstanders van .En slechte berichten over.

@Maartje1990 ik heb een barefoot cheyenne gehad maar die schroof verschikkelijk dus daar begin ik niet meer aan.

De wintec wide dressuur is die van stof ? heb namelijk liever een leren .

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:37

op mijn haf lag die wintec voor geen meter

heb nu een olympique zadel er op liggen ligt als een huis.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:43

Ik heb geen hoefijzers op mijn Massimo trail hoor. En de dressuurvariant heeft deze volgens mij ook niet. Heb je wel het goeie zadel voor ogen?

Van Rijs kreeg mijn zadel niet passend. Na 5x proberen ben ik naar een ander overgestapt en die had het in 1x goed liggen. Voor mij reden genoeg om niet meer naar van Rijs te gaan.

Over elk merk heb je goede en slechte berichten.
Wintec ligt op mijn haf dramatisch. Maar dat maakt het niet meteen een slecht zadel.

Zadels waarvan ik weet dat ze goed op ronde paarden passen: Equine/MSFC Xtreme, Passier HB Klassiek, Thorowgood of Kent & Masters cob, Massimo trail of dressuur.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:03

Robesh misschien moet je niet kijken naar wat jij mooi vind maar wat goed past op jou haf. Er is nou eenmaal weinig keus, dan moet je niet moeilijk gaan doen over een hoefijzertje. Daarnaast zijn de dressuurzadels van Massimo erg mooi om te zien.

De fairfax en kent & masters cob zijn ook hele mooie zadels.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:06

Dit is mijn Massimo trail. Geen hoefijzers te zien. Wel een ribbelzit en kortere zweetbladen. Moet je willen, het zit wel erg lekker in ieder geval :D
De dressuurzadels hebben ook geen hoefijzers.
http://i.imgur.com/jsOSd.jpg

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:09

zijn die massimo's niet erg groot op een rug van een haf.. vind ze zo groot
ken iemand die heeft een fuchsen met zo'n zadel ligt wel als gegoten ja

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:18

Bij de mijne komt het niet achter de achterste rib.
Is wel een 18,5 inch overigens. Groter past niet, maar dat was ook niet nodig.
Ze kunnen ze ook op een halve inch kortere kussens bouwen, mocht je haf een korte rug hebben.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:24

www.zadelatelier.nl dé zadelmaker voor brede fjorden en hafjes.

Massimo kan ook maar mijn ervaring is dat hoe breder de boom hoe minder model in het zadel. En vind de verkopers ervan over het algemeen allemaal but (heb er nu 3 gehad).

Fairfax zijn ook superzadels maar worden geloof ik niet meer gemaakt. K&M ook goed maar iets mindere kwaliteit dat de Fairfax.

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 12:21

De massimo zadel van amanda heb ik in het echt gezien maar vind ik niet mooi ( ribbelzit ).

@jastiehorse gaat mijn natuurlijk om dat het goed ligt op mijn haffie anders had ik het eerste de beste zadel wel gekocht wat ik mooi vind. Maar door dat er weinig keus is en je toch veelal op de duurdere zadels uit komt wil ik wel voor dat geld een mooi zadel. Erger ik me dood aan een zadel wat ik niet mooi vind

Daarom dacht ik ik laat er een op maat maken zodat hij past en naar mijn smaak is .Maar vind dan maar een goede zadelmaker die je niet wilt oplichten en een zadel echt passend maakt.

Heb al een aantal opties gekregen via bokt dus dat ga ik eve uitzoeken. Kent & Masters vind ik erg mooi.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:24

Ik heb op mijn haf een princeville dressuurzadel

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:25

Ik kreeg een boomzadel niet fijn op mijn haflinger, ik heb er nu een Startrekk dressuur op liggen. Die ligt erg fijn en mijn pony is er ook erg tevreden mee, gelukkig! Niet te lang op de rug, zit fijn en is heel breed (en ook weer smal) te maken :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:27

Misschien kun je hier ook nog wat vinden: http://www.equinesaddlery.nl/msfc-exclusieve-zadellijn/
Zeer geschikt voor rondgeribde paarden :j
Ik snap je wel, voor dat geld wil je iets wat goed ligt op je paard, maar waar je ook gewoon naar wil kijken zonder dat je denkt: ik vind het niet zo mooi.
Het is niet even een pakje boter dat je koopt.

En de Massimo dressuur (geen ribbelzit ;) )
Afbeelding

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 17:38

Thanxxx amanda voor de site dat zijn erg mooie zadels om te zien en de massimo dressuur is ook zeker niet verkeerd .

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:40

Ik zweer bij de Zaldi New Kent :) Heb ik zelf op mijn haf liggen ook, en das geen smal hafje :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:47

Ik heb ook een Massimo dressuur, maar dan op een Fjord. Heerlijk zadel. Ik ben zelf ook 1.80 m en heb een 17,5 inch.

Afbeelding

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 17:49

Massimo zadels zien er niet verkeerd uit ( ik weet niet welke ik dan gezien heb pfff) En heeft je zadel een diepe zit @ ccccc ???