Kwpn hengstenkeuring 1991

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kayleigh__

Kwpn hengstenkeuring 1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:09

Zijn er mensen die een catalogus hebben van de Kwpn hengstenkeuring 1991?
Mijn paard heeft ooit aan die keuring meegedaan ( en niet goedgekeurd, wel ster). Vind het erg tof om hier (beeld)materiaal van te hebben. Zou graag een catalogus willen overnemen van iemand die 'm kwijt wilt.
Ben ook wel benieuwd of er ergens online een databank is met informatie en beeldmateriaal van deze keuring. Ben totaal niet thuis in dit soort dingen, dus weet niet zo he goed waar ik moet zoeken.
Alvast bedankt!

celano

Re: Kwpn hengstenkeuring 1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:28

In de catalogus staan geen foto's.

Ik denk wel dat Jacob Melissen er gefotografeerd heeft. www.melissen.net. De foto's van voor het digitale tijdperk staan niet op de site, maar zijn wel op te vragen.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 22:48

Dankje! Weet totaal niet hoe zo'n catalogus eruit ziet. Vind het wel tof dat ie erin staat, haha.
Ik zal eens kijken of Jacob Melissen er gefotografeerd heeft en of daar nog foto's van zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:33

Hoe het in 1991 precies weet ik niet maar over nu zeker is het zo dat alleen van de tweede bez. hengsten een catalogus is (en tweede bez. is hoger dan ster, dat worden ze meestal bij de eerste bez.). Heb je de naam van je paard? Ik heb een hoop catalogussen van vroeger, ook van de aangeboden hengsten in het algemeen ( zijn heel oud). Jaartallen weet ik niet uit mn hoofd. := Foto's staan er idd niet in.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 23:52

Dankjewel!
Weet ook totaal niet hoe dat zit met al die hengstenkeuringen. Geloof dat ie maar naar 1 keuring is geweest waar hij dus niet goed genoeg was. Hij is wel opgenomen in het veulenstamboek (volgens het kwpn) en hij heeft een brandmerk zonder kroon. Voor zover dat nog te zien is, haha.
Mijn paard heet 'Goldjunge' .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:56

Elk kwpn veulen staat in het veulenboek, tenzij de vader/moeder elders is ggk. Hengsten en ruinen blijven daarin, tenzij ze worden goedgekeurd.

Brandmerk kan wel kloppen, dan is ie idd op de keuring geweest. De kroon is pas gekomen nadat het stamboek koninklijk is verklaard. Die ouwe van mij heeft er ook zo een, maar dat zie je nu ook niet haast niet meer (en in de winter al helemaal niet := )

Ik zal maandag even voor je kijken of ik wat kan vinden.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:49

Sammie schreef:
Hoe het in 1991 precies weet ik niet maar over nu zeker is het zo dat alleen van de tweede bez. hengsten een catalogus is (en tweede bez. is hoger dan ster, dat worden ze meestal bij de eerste bez.). Heb je de naam van je paard? Ik heb een hoop catalogussen van vroeger, ook van de aangeboden hengsten in het algemeen ( zijn heel oud). Jaartallen weet ik niet uit mn hoofd. := Foto's staan er idd niet in.

Nee hoor, eerste bezichtiging (nu Ermelo, toen Zuidlaren?) is (tegenwoordig in ieder geval) ook gewoon een catalogus van.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 13:52

Heb inmiddels een mailtje terug van Melissen. Hij blijkt catalogusnummer 206 te zijn. Ze hebben helaas geen foto's van hem kunnen vinden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:09

En ik heb ook nog gekeken, maar van dat jaar geen boekje :)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 14:15

Ah, gelukkig weet ik dat nummer nu via Melissen.
Enorm bedankt voor je hulp!