dit is de eerste keer dat ik een bericht plaats, ik ben op zoek naar een springhengst voor de merrie Quaresse Z met volgende afstamming: Quincy Z (v. Quickstar) x Shogun II x Major de la Cour. http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?h ... axniveau=5
10 jaar oud, 1.62m klein en behoorlijk chic.
ik heb reeds de volgende nakomelingen - 2006 merrie Dynamite v. Diamant de Semilly (drachtig voor 2012 van Krunch de Breve) (gaf in 2011 merrieveulen Cocaine (v. Cadence van 't Gelutt)) - 2008 merrie Contact Me v. Contact vd Heffinck - 2010 hengst van Cadence van 't Gelutt - 2011 hengst van Cadence van 't Gelutt
vorig jaar is ze niet gedekt, omdat ik eigenlijk niet meer wou fokken, ze is nogal klein, maar haar nakomelingen doen het zeer goed in het vrijspringen en beginnen nu in de sport uit te komen en doen het eigenlijk wel super, vandaar dat ik graag terug met haar wil fokken.
PLUSPUNTEN - super ingesteldheid, veel karakter, heel aangenaam en steeds willen werken... - goede techniek - mooie paarden met uitstraling - goede galop - zeer veel evenwicht
MINPUNTEN - vermogen (de Diamant en de Contact kregen beiden in het vrijspringen zeer goede punten voor techniek, bascule, afdruk en galop, en iets minder voor vermogen) - maat (de Diamant is ongeveer 1.63m, de Contact zal tot 1.65m groeien, de 1e hengst zal 1.70m worden en het laatste veulen is ook normaal van maat) - vooraan wat Vlaamse stand en zeer licht beenwerk - iets overbouwd
ik zoek vooral een hengst die het volgende doorfokt 1. vermogen 2. maat 3. souplesse 4. correct beenwerk 5. iets meer front
dat zou inderdaad goed kunnen passen. dank voor de tip. ben benieuwd wat er verder nog komt...
henkb
Geplaatst: 27-02-12 00:01
Calido - dan krijg je of een mooie chique schimmel met maat of een mooi bloederig veulen - altijd met goede beweging. Staat weer op Maas Hell ter beschikking - 800 Euro - dekgeld met 700 Euro bij dracht. Goede deal.
dank je voor de reactie! die maat heb ik inderdaad wel wat twijfel bij, want ik ken een bon ami merrie die reeds 6 veulens gegeven heeft die allen minstens 1.70m groot geworden zijn van verschillende hengsten, en dan haar veulen van calido is uitgegroeid tot een superchic maar te klein paardje, amper 1.60m. hoe fokt calido eigenlijk qua vermogen?
OnTheRocks
Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-12 10:18
verder nog iemand een ideetje?
OnTheRocks
Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-12 23:38
de merrie staat vooraan ook iets te steil gekoot, dus zeker een hengst met correct beenwerk. tips?
voor vermogen eventueel hengst met capitol bloed overwegen ? vb. Belgie Castelino vd Helle, heeft mooi front, super galopade en veel vermogen Emerald vh Ruytershof, is een correct gebouwde hengst (voor merries met bloed) Calvaro Z : maat, vermogen, galopade Nederland : Warrant Spartacus
Heb vroeger eens met Calvaro gedekt, veulen correcte beenstand. Andere merrie met vlaamse stand, werd indoctro (zelf iets frans) voor aangeraden, nakomeling correcte beenstand maar wel minder leuk karakter. Nog een toffe hengst is Cardento, ik heb er een veulen van, is correct (durf niet zeggen of deze maat toevoegt, heb er kleine en grote van gezien, maar wel top karakter
het karakter van de meeste indoctro's vind ik eerlijk gezegd ook iets minder aangenaam maar de merrie heeft zelf een schitterend karakter, dus misschien valt dat dan wel mee. cardento durf ik inderdaad niet echt doordat hij onregelmatig fokt qua maat. met Contact vd Heffinck kreeg ik een heel correct veulen, maar nu op 4jarige leeftijd heeft ze iets te weinig vermogen...
mijn lijstje dat ik ook in je andere topic gegeven heb.
Beter beenwerk is inderdaad een aandachtspunt, zo te zien aan de foto's.
De hengsten waar ik wel eens naar zou durven kijken fokken allen maat en vermogen, hoe het zit qua beenwerk weet ik zo niet. -Een van de Sittes, Ugano of Ogano. Ugano is helaas net overleden, dus vers is beetje moeilijk dan. -Mylord Carthago (die helaas wel heel duur geworden is) vermogen, evenwicht, goede galop -Couletto -Tornesch: chique, bloed, en lux staat toch niet bekend om ze klein te geven. -Adorado -Action Breaker, hoewel deze ook wel kunnen verschillen in type -I'm Special de muze (hoewel inteelt op Diamant) maar volgens mij één vd hengsten om komende jaren in de gaten te houden -Lauterbach, 1 vd betere Landor S zonen, aangezien je merrie toch goed uitzwaait -Vleut -Quaprice du bois margot -Bamako de muze, hoewel exterieurmatig ook niet de meest correcte, maar geeft nakomelingen met heel veel kwaliteit -Cartani lijkt interessant. Maat, vermogen, en Carthago heeft met Diamant al de fantastische emerald opgeleverd -Asca Z, begint mij steeds meer van zijn kwaliteiten te overtuigen. Heerlijk paard!
Verdere opties Stakkato zoon Spartacus of Scendix (ivm maat weet ik zou niet), Catoki misschien? Als je goed beenwerk wil, zou ik wegblijven van alles wat nabab is, hoewel de kwaliteit van zijn producten vnl groot is Interessante hengsten die het goed doen in de sport momenteel Tripple X en Orient express, deze hebben alles wat een goed paard moet hebben, al denk ik niet dat ze beschikbaar zijn voor de sport. Misschien de vaders Namelus of Quick star. Toulon zou ik niet doen ivm maat!! Kan echt nog wel kleintjes geven
phu, er zijn zoveel hengsten die wel iets kunnen hebben, ik heb er alvast een paar gegeven die mijn aandacht getrokken hebben
Emerald vh ruytershof zou het op deze merrie al eens goed kunnen doen, maar qua correct beenwerk zal je moeten inleveren denk ik.