Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mijnlieverd schreef:Nou, ik wil ki omdat mijn merrie een versleten kogel heeft
En waarom een paint of quarter, nou vanwege hun mooie uitstraling en hun karakter.
troi schreef:Ik denk dat er aardig wat hengsten in jouw beschrijving vallen. Persoonlijk ken ik alleen een zwarte (wel een extreem leuke). Even googlen of hier op bokt zoeken, lukt vast wel)
mijnlieverd schreef:Nou, ik wil ki omdat mijn merrie een versleten kogel heeft, nu kan ze nog prima een veulen dragen, ze is nu ook drachtig, maar lijkt me dan niet zo fijn als er een hengst op gaat ivm die kogel, nu is het ook nog eens zo dat de merrie angstig(voor vreemden en dingen die van achteren naderen) is en wss een hartvelamming krijgt als er een hengst van achteren op komt.
mijnlieverd schreef:Nou, ik wil ki omdat mijn merrie een versleten kogel heeft, nu kan ze nog prima een veulen dragen, ze is nu ook drachtig, maar lijkt me dan niet zo fijn als er een hengst op gaat ivm die kogel, nu is het ook nog eens zo dat de merrie angstig(voor vreemden en dingen die van achteren naderen) is en wss een hartvelamming krijgt als er een hengst van achteren op komt.
Nu is het zo dat het merensstamboek maar 3 ki dekhengsten heeft en das bevroren sperma, nu heb ik me door hun en de dierenarts laten vertellen dat dat een heel gedoe is(vaker scannen) en ivm mijn angstige merrie niet handig is. Nu ze drachtig is, is ze helemaal in haar element, maar ik wil vooraf gwn niet teveel rompslomp voor haar.
Verder is het een topmerrie, betrouwbaar, lief en rustig.
Heb liever geen zwarte of bruine.
Qua karakter betrouwbaar, eerlijk, koel in het hoofd, fijn temperament, niet te heet.
En waarom een paint of quarter, nou vanwege hun mooie uitstraling en hun karakter.
mijnlieverd schreef:Djw Troi.
Inkepink: Ehmm ken jij Noumea? Nee...ik wel al 6,5 jaar...nu zal je wel moeten weten dat zij mijn alles is? Nu moet je dat van achteren niet te letterlijk nemen. Aangezien jij ook niet zomaar de stal in zou kunnen lopen en haar zou kunnen pakken. Wat ik ermee wil zeggen is, t is niet alleen pal van achteren,ze is sowieso bang van vreemden, en ook van dingen boven haar, boven haar hoofd, boven haar hals, boven haar rug, en vooral als t iets is wat ze niet kent. Ik kon haar voorheen zo rijden, ging super, maar zette ik er iemand anders op, dan raakte ze vele malen sneller in paniek. Als ik er achter of er naast ga staan en ik doe mijn armen omhoog, dan raakt ze al in paniek. En nog iets heb je haar kogel gezien op de foto? en haar achterbeen? Ze heeft artrose en haar hele kogel is versleten, ze heeft allemaal losse botfragmenten. T gewricht is afgbrokkeld...De dierenarts en de universiteit Utrecht vonden t raar dat ze niet stok en stok kreupel is, als ze Noumea niet hadden zien lopen, maar alleen de foto hadden gezien dan zouden ze zeggen dat t dier geen normaal leven meer zou kunnen lijden en geeuthaniseerd zou moeten worden. Nu is Noumea gelukkig een sterk paardje en loopt ze licht onregelmatig, maar moet ik dan de kans riskeren dat t nog slechter wordt? Mijn dierenarts raadt t ten zeerste af een natuurlijke dekking vanwege haar angst en haar kogel...en ik wil dat ook gewoon niet, ik wil haar dat niet aan doen, zou te begrijpen moeten zijn dacht ik zo..nogmaals zij is mijn alles.
En zo lang iemand mijn paard niet kent, kan iemand daar ook niet over oordelen, ik ken haar t beste, en ik wil gewoon t beste voor haar al 6,5 jaar lang en zo lang ze leeft, als dat niet zo was had ik haar ook niet meer gehad aangezien hier als zwaar vermagerd en ontzettend angstig paard hier kwam, zou haar nooit weg doen, wie aan haar komt komt aan mij.
En met ki ging t prima.
En ja Noumea is prachtig, enorm prachtig zelfs, maar een Quarter of een Paint is ook prachtig en weet zeker dat daar iets moois uit zou kunnen komen..
Doe t gewoon op mijn manier, wat ik denk dat het beste is..en ik denk dat deze manier t beste is..
mijnlieverd schreef:En nog iets heb je haar kogel gezien op de foto? en haar achterbeen? Ze heeft artrose en haar hele kogel is versleten, ze heeft allemaal losse botfragmenten. T gewricht is afgbrokkeld...De dierenarts en de universiteit Utrecht vonden t raar dat ze niet stok en stok kreupel is, als ze Noumea niet hadden zien lopen, maar alleen de foto hadden gezien dan zouden ze zeggen dat t dier geen normaal leven meer zou kunnen lijden en geeuthaniseerd zou moeten worden. .