hoe is bij jullie de shetlander liefde begonnen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

0kayleigh0

hoe is bij jullie de shetlander liefde begonnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 16:56

als aanleiding op het topic over haflingers
[HA] hoe is bij jullie de haflinger liefde begonnen?
nu ook een topic hoe bij jullie de shetlanderliefde begon! *\o/*
bij mij begon het bij mijn verzorgshetlander en ik ben gevallen voor hun schattige, maar toch eigenwijze karakter.
mischien ook leuk om te vermelden of je ook iets gedaan hebt met je shetlanderliefde als in een eigen shetlander :D
groetjes, kayleigh!

CarinaR

Re: hoe is bij jullie de shetlander liefde begonnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:00

Mijn buren hadden een shet, ik heb haar verzorgt, jaaaaarrreeen. Ook toen ik niet meer rijden kon ging ik er nog heen, tot ze verkocht werd.

Keuze was snel gemaakt toen er voor mn paard een vriendje moest komen. En nu heb ik Thor alweer bijna 7jaar

f10j

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:10

Bij mij was het begonnen doordat ik een nieuw paard kreeg. Mijn paard stond toen alleen, dus kocht ik een shet voor gezelschap. Later vond ik het karakter zo leuk dat ik begon met trainen, en later mennen. Ik werd zo verliefd, dat ik er nog een bij kocht. Nu ben ik dus erg blij met feetje en fleur.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:14

Mijn eerste verzorgpony was een shet, toen mijn ouders een paardje voor ons wilde kopen wilde ik een shet, maar mijn zus niet. Dat werd als compromis een haflinger, overigens ook een favoriet van mij. Toen ze later op de wei kwam te staan moest er dan ook een shet bij als gezelschap. Inmiddels heb ik geen grote meer, maar enkel 4 shetten. deze lopen aangespannen met mij en ohz met onze uk.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:54

Bij mij is het begonnen bij een oud echtpaar met twintig shetlanders.
Ik poetste ze en maakte ze handmak, later maakte ik ze klaar voor de keuringen en is er een veulentje naar mij vernoemd.

Die mensen noemde ik altijd opa en oma pony. Er liep een bruine shetmerrie met zwarte manen en staart.
Dat was mn lieveling, mejuffrouw de bruin. Toen was het voor mij al duidelijk, ik wil ooit mn eigen bruine shet.

Hun karakter, die bos haren, hun maat alles vond ik leuker dan paardrijden. Ben altijd al een tuttel geweest ipv rijden.
Inmiddels heb ik alweer vijf jaar mn eigen shet.... Een bruine hihi. Nu heb ik ook een jaartje een tweede shet erbij, een bonte merrie.

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:56

Mijn shetlander heb ik eerst een jaar verzorgt op een camping. Dat jaar daarna moesten de dieren van het dierenweitje onverwachts weg. Daardoor hebben wij besloten de shetlander over te nemen. Haar geweldige karakter en eigenwijze blik was voor mij genoeg om haar al mijn liefde te geven. De bouw, kleur en volhardendheid zijn ook geweldig. Het mennen met haar bevalt me dan ook veel beter dan het rijden op een paard.

xSietske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:53

Ik heb het niet zo heel erg op grote paarden, ze kunnen wel vreeeeeeselijk lief kijken enzoo, maar ik heb altijd al op kleinere pony's gereden vroeger op de ponyclub. En toen ben ik een keer mee geweest naar mijn nicht haar mini shet, en ik was helemaal verliefd :D

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 11:34

Ik heb een drachtige shetlander voor mijn 6e verjaardag van mijn opa gekregen zo is het bij mij begonnen :j

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:27

Bij mij is het begonnen met een verzorgshetje ;)
En daarna eigen shet :)

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:29

bij mij eerst een verzorg shet 2 daarna 4 daarna 2 de eerste zijn verkoct de tweede keer dat hij nieuwe had die 4 zijn ook verkcht en nu heb ik ndere 2

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:51

Toen ik 4/5 jaar was kreeg mijn oom een shetlander, dus daar is bij mij de shetlander liefde mee begonnen.
Die pony is nu overigens 2 jaar van mij.
Ken hem nu ongeveer 12.5 jaar

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:55

Nadat we twee shetlanders van 2 en 6 jaar (hengst en merrie) aangeboden kregen voor 12,50 euro per stuk :oo Dat was dus een koopje en het bleken 2 lieve gezonde shetlanders te zijn waarvan de 6 jarige ook nog een beleerd was onder het zadel. Ze stonden op een zorginstelling en daar werd een nieuw baasje voor gezocht, het liefst een plaats waar ze met zijn tweeën naar toe mochten.

Zelf hebben we een boerderij met een ruime wei waar eigenlijk nodig nog ´iets´ bij moest (hadden al 3 ooien) om het bij te grazen. De hengst hebben we laten castreren. Die wordt begin maart 3 jaar en daar doen we nog niets mee buiten poetsen en regelmatig wandelen aan een halster. De merrie loopt nu sinds kort aan de dubbele longe wat goed gaat. Dit om haar wat extra beweging te geven en ook om de commando´s stap, draf en ho er goed in te krijgen. En mijn dochter van 4 rijd ook op haar.
Ik ben me nu aan het verdiepen in de lange lijnen, want dit lijkt me erg leuk om te doen met haar.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:57

Mijn eerste pony was een shetlander. Nu al 14 jaren gelukkig samen :D Ik vind het karakter geweldig, nu ik er om kan lachen ;) Eerder werd ik nogal eens boos om zijn streken....

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:47

ik was vroeger al gek op shets maar dat was een beetje verwaterd toen ik ouder werd en groter natuurlijk.
nu kwam ik vorig jaar op een stal en daar zag ik een schattig klein shette hoofd naar me kijken
was eigenlijk opslag verliefd!
hij was ook echt gek op knuffelen en laat ik dan ook een echte knuffel kont zijn _/-\o_
nu een maand geleden ongeveer ging ik over op een andere stal. en heb die shet mee genomen !
nu staat die lekker blij te wezen in de wei zonder vervelende penny gefrunnik aan zn lijf :+

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:56

antje_vip schreef:
Mijn eerste pony was een shetlander. Nu al 14 jaren gelukkig samen :D Ik vind het karakter geweldig, nu ik er om kan lachen ;) Eerder werd ik nogal eens boos om zijn streken....

Whauw dat is mooi zolang samen, das echte liefde. Ik zit op de vijf jaar hihi

Jaleesaa: mijn ponys vinden dat penny getut heerlijk haha, die kunnen echt genieten als ik ze grondig poets, uitkam en vertroetel

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 00:00

Ik heb geen Shet, maar ooit wel.

Vond ze altijd zo-zo tot de Shetlanders van Mini-Loe!! <3

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:13

mijn eerste verzorgpony's waren shetlanders, ben erop begonnen te rijden en doe nu mennen! <3

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:21

ik ben toen ik 6 was ofzo. langs 7-10 shetjes gelopen bij ons in de wijk!
ik was ze lekker aan het aaien en toen kwam de eigenaar eraan!
hij vroeg of ik ze wou borstenen!
Ik heb die shets 4 jaar verzorgd en daar is het allemaal begonnen!
Ik heb daar veel geleerd,
geleerd voor een veulen zorgen (8 uur oud)
heb daar lekker mee gesprongen in de wei enzo.!

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:16

Op de manege waar ik heb leren rijden reed ik heel vaak op een zwarte shetlander ruin. Hij was ontzettend ondeugend maar toch ook erg schattig. Een paar jaar later ben ik Wendy gaan verzorgen, een geweldige zwarte shetlander ruin. Ik heb bijna 3 jaar dag in, dag uit voor hem gezorgt tot hij begin oktober 2009 koliek kreeg en ingeslapen werd.
Sinds augustus 2010 ben ik in het bezit van twee shetlander hengsten en misschien raad je het ze zijn zwart :D

Misschien is het al opgevallen... ik ben dus erg gek op zwarte shetlanders. Alle shetlanders zijn leuk maar vanaf het begin van mijn 'paarden leven' werk in al met de zwarte grote maat <3

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:30

Op mijn 12e kreeg ik een verzorgpony aangeboden. Een vuilnisbakkie van 121 cm. Daar stonden ook 2 shetlanders bij. Na een half jaar heb ik durven vragen of ik die ook mocht verzorgen maar de liefde was snel over,, 1 ervan kwam steeds achter me aangerend en beet mij zo uit het niets. Was doodsbang voor die pony :D

Naar mate de pony ouder werd en naarmate ikzelf ouder werd ging het steeds beter en kwam er ook een shetlandveulen bij.
Naast mijn verzorgponys was een pensionstal waar ook mini shetlanders gefokt werden. Ben me ook steeds meer in het stamboek gaan verdiepen en het was voor mij duidelijk dat ik later zwartbonte shetlanders in de grotere maat wilde gaan fokken.

Op mijn 18e mocht ik dan eindelijk mijn 1e pony kopen, dat werd inderdaad een (bruin)bonte D pony, geen shet dus. Doordat mijn pony samen met het paard van een vriendin zou komen te staan, maar vriendin het paard door omstandigheden toendertijd niet kon overnemen moest ik snel wat anders verzinnen. Ben op eigen houtje een shetlandfokkerij in de buurt gaan mailen of ze wat te koop hadden en jahoor dat hadden ze wel.. :D Zo kreeg ik een bruin shetlandmerrie veulen in de kleinemaat van mijn vader.

Inmiddels zijn we 2,5 jaar verder, is de kleinemaats bruine merrie uitgegroeid tot een grotemaats merrie, is de D pony verkocht en heb ik 5 shetlanders staan in diverse kleuren, maar nog steeds geen zwartbonte :D

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:51

ik was opzoek naar 1 shet voor mijn men paarden en ging kijken en ik trof 2 verwaarloosde shetters aan..
Hun ogen spraken boekdelen..
Ik was opslag verliefd en wou hun redden.. Later op de avond zijn we ze gaan halen :-)
(dierenbescherming is erbij gehaald)

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:52

Door 2 hele lieve pony'tjes die nu inmiddels mijn verzorgpony's zijn! <3

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:04

Nadat ik mijn shetlandertje heb aangeschaft :o
Ik heb haar gekocht als maatje bij mijn grote paard. Mogelijk voor 'tijdelijk' en daarna zouden we wel zien. Maar ze gaat niet meer weg, die had binnen no time mijn hart gestolen en stiekem droom ik over hele kuddes shets :))

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:41

ik werkte op een handelstal, en daar 'kreeg' ik een shetlanderhengst, voskleurig, 80cm
hij kon lezen en schrijven, hij was gered van de dood.
hij was aan 1 kant blind, rechts.. maar hij vertrouwde helemaal op me.
ik ging wel eens op hem zitten, en dan gingen we een stukje stappen,,
ik ging er nooit lang op zitten, dat vond ik zielig.
ik was toen een jaar of 12 a 13.

door omstandigheden kon ik hem niet meer verzorgen.
het voelde voor mij aan alsof het uit was gegaan met mijn vriend en ik na een relatie te hebben gehad van ong 5 jaar.
op de dag van vandaag mis ik hem nog.
ik kan wel nog na hem toe gaan.. maar ik heb hem al eens in zeer slechte tijden gezien.. brood mager en weg gejaagd door de andere shets waar hij mee samen stond :(
en ik ben bang dat hij er nu niet veel beter uit ziet..
ik wil aan de mooie herinneringen met hem herinnerd worden, niet aan hoe slecht hij eruit ziet :(..

hij is van 1993,,

nu heb ik ook een lieve voskleurige hengst mini van 80.cm.. maar het is toch echt anders..
toen is mijn grote liefde voor hengsten ook begonnen.

floorpenp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:56

Toen ik een jaar of 9 was, kreeg ik twee lieve Shetlanders als verzorgpony's.
Ik het begin reed ik erop, later kon het niet meer. Wel bleef ik ze verzorgen. Door verhuizing van de eigenaren zouden ze weggaan, maar wij mochten ze ook overnemen ! En nu ben ik samen met m'n zus trotse eigenaresse van ze ! :D
ze zijn nu dertien jaar. Ze lopen tweespan voor de kar en een klein meisje rijdt ze 1 keer in de week. Nu ken ik ze alweer 5 jaar.