Halsteralarm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Halsteralarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:13

Hallo,

Voor mijn tinker merrie zijn we aan het kijken voor een halster alarm aan te doen. Nu loopt ze 24 op 24 buiten, ze is niets anders gewoon. Ik zag daarnet in de gebruiksaanwijzing dat het alarm niet word vergoed bij waterschade. Logisch ook. Nu is binnen zetten geen optie, maar is het dan wel slim om het aan te doen bij een merrie die 24/24, 7/7 buiten loopt? Het alarm is niet van ons dus we willen het graag heel terug geven :o

Verder, misschien een kleine tip. Ik zag in andere topics veel mensen over het feit dat hun merrie haar halster afscheurde. Nu kan je het halster gewoon mee in vlechten. Dus laat die manen gewoon even groeien, maak een vlecht en steek het halster er mee bij.

Nicole288

Re: Halsteralarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 01:01

Ik weet niet welk merk je wilt gebruiken? Het halster alarm dat ik heb, is ook gedragen door merries die 24/7 buiten lopen, het hoesje is waterafstotend en om het kastje zelf kun je evt nog een plastic zakje doen (wel nog even testen dan, dit heb ik van horen zeggen en heb ik zelf nog niet geprobeerd).
Wat ik doe is het halster goed passend maken en het zakje, naast dat het met clipjes aan de zijringen van eht halster vastzit, ook nog eens met een strotouwtje vastmaken strak tegen de onderkant van de keelriem aan, zodat het goed aansluit onder de kaak. Doordat het aan de onderkant zit en een paard zijn hoofd vaak goed uit de regen/wind probeert te houden, heb ik nog nooit problemen gehad met waterschade. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat het niet kan gebeuren, maar ik heb er zelf geen problemen mee gehad.

(Nog een tip bij een halsteralarm: test het bereik goed en doe dit door het kastje vlak boven de grond te houden. Rechtopstaand is het bereik vaak veel groter (bijv de hele wei), maar het moet ook bereik hebben wanneer de merrie ligt en bij testen vlak boven de grond, werd het bereik bij mij altijd een stuk minder groot. Het stuk waarop ik wel bereik had, zette ik af met lint.)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:06

ik heb een Robor halstermelder en deze blijft ook aan als het nat weer is.

De melder moet goed aan het halster bevestigd worden en dan het bijbehorende hoesje erover. Nooit geen problemen gehad en de melder is inmiddels al enkele jaren in gebruik.

Vind dit een goed hulpmiddel bij het waken en camera's.