Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Knakker schreef:mooie merrie hoor!
Ze is inderdaad heel luxe gebouwd, ik zou er inderdaad geen al te bloederige hengst opzetten.
Wat vind je van Tangelo van de Zuuthoeve?
Of een stoere duitse Holsteiner hengst?
Zarena schreef:Niet een beetje zonde om haar nu uit de sport te halen en in te schakelen voor de fokkerij? Is het niet mogelijk haar eerst naar het Z te rijden (nu ze toch eenmaal in de sport zit) zodat het het predikaat sport springen mag dragen?
Buiten dat zou Zirroco Blue ook kunnen passenDe hengsten van Zirroco op de afgelopen hengstenkeuring vielen op door goed achterhand gebruik op de sprong..
Charisma schreef:Mooie hengst, springt lekker en komt idd uit mooie vader en moederlijn.
Idd is de lengte wel een aandachtspunt, je wil geen korte prop fokken.
Dan zou ik gaan voor Emerald zelf, die is toch net iets langer.
Charisma schreef:Geeft die geen vers meer? Wij verwachten in juni op stal een Emeraldjeen dit jaar wordt er misschien ook weer gedekt met hem. Dacht dat hij ook nog vers gaf?!
Normaal is diepvries van een jonge hengst wel oke, maar het is een heel gedoe met merrie wegbrengen enz.
Ben ook meer voor het verse spul!
Castellino idd, blijf het een gave bok vinden.
jessje schreef:En heb je je keuze gemaakt?
Mijn tweejaarse merrie van Nabab heeft een goed model, denk dat je merrie wel "mooi" genoeg is
agerrits schreef:Mooie afstamming van Ginus![]()
corland is ook nog beschikbaar.
Sluit wel op Ginus aan.
Zou zelf het advies overlaten aan vdl stud. geven altijd zeer goed advies en komen ook gerust kijken bij je merrie.
Geef zelf met 1 van mijn springmerrie's voorkeur aan sport, fokkerij daarna of verkoop.
Verder zou je ook kunnen denken aan het vinden van een draagmoeder, via ET.