Alsnog in NRPS stamboek laten opnemen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Melisje1988

Alsnog in NRPS stamboek laten opnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 10:18

Hallo,

Ik heb eind vorig jaar een leuk paardje gekocht. Zijn vader zou Alcazar(Juravel ox X Aurelia's Neter Tua) moeten zijn. Deze staat op een paardenmelkerij. Nu is mijn vraag of ik mijn paardje die nu bijna 3 jaar is alsnog kan laten opnemen in het NRPS stamboek en welke kosten dan eventueel aan verbonden zijn.

Toevallig iemand hier met kennis op dit gebied?

Groetjes

petraaken

Re: Alsnog in NRPS stamboek laten opnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:27

Je kan haar laten opnemen maar als de hengst niet gekeurd was voor de dekdienst bij het NRPS zal je pony als wilde merrie opgenomen worden.

ashley_amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:24

Ik wilde hetzelfde doen, want ik heb ook een, nu 3'jarige nakomeling van de hengst Alcazar (Juravel ox × Aurelia's Neter Tua). *D Gekocht bij Paardenmelkerij ''Hoeksche Waard'' in het jaar 2009. Dan is jou pony een broertje van mijn paardje. ;) Heb je ook foto's? Wil je me op de hoogte houden over hoe jy het aanpakt met het in laten schrijven enzo.. /3

xx

tanjaatjuhh

Re: Alsnog in NRPS stamboek laten opnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:04

De hengst zal wel bekend zijn hebben ze ook vast dna van , nu moet je de moeder van jou paard zien te vinden en daar even wat haartjes uit laten trekken plus bij jou paard en dan opsturen , als het een match is kan ze opgenomen worden