Meer info over de moeder...en de rest van de familie...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Feelsoproud

Meer info over de moeder...en de rest van de familie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 23:07

Ik ben in het bezit van een merrie van United x OOseven x Juventus,een grote schimmel geboren in 2006.
Momenteel concentreren we ons vooral op de sport,maar met de tijd zou ik er ook wel eens een veulentje uit willen fokken.

Dat gaat nog niet voor de eerste jaren zijn:ik wil op zijn minst eerst M rijden(belgie=Z in nederland),en daar ik maar een hobbyruiter ben kan dat nog wel even duren.

Maar ik probeer nu uiteraard al zoveel mogelijk informatie bijeen te zoeken over de bloedlijn van mijn merrie.
Echter,ik raak niet veel verder dan wat ik op paardenfokken vind.Ik heb ook al wel een nakomelingenoverzicht (van de moeder)opgevraagd bij het KWPN,maar daarmee kom ik ook niet verder daar mijn merrie de enige nakomeling is.

Ik heb mijn merrie rechtstreeks bij de fokker gekocht,en zij hebben de moeder verkocht nadat het veulen gespeend was,volgens hen is de merrie dan de sport in gegaan.Maar daar vind ik dus al helemaal niets over.

Dit is mijn merrie: http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=461428

Ik zoek dus vooral info over de moeder,nl Victoria v.: OOseven.
Maar al wat je verder kan vertellen over deze moederlijn is natuurlijk ook welkom.
Fotootje van Black Eyed Peas(=sportnaam,geboren als Bellissima)
Afbeelding

sorbetje

Re: Meer info over de moeder...en de rest van de familie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:40

In dit document staat de moeder van jou merrie vermeld: http://www.kwpn.nl/data/events/00013977.pdf. In 2010 heeft zij dus IBOP gelopen. De moederlijn van jou merrie komt bij voormalig stoeterij 't Vierspan vandaan van familie Biemans. Je merrie komt uit de lijn waar oa de hengsten Variant en Ulster uit komen . Op deze site staat meer informatie over de familie van je merrie http://www.vdwhorses.net78.net/

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 00:01

Alvast bedankt!!
Die uitslag van de IBOP is van mijn merrie:Bellissima.

De website van vdw horses was ik ooit al eens op geraakt,maar ik kon hem niet meer terug vinden.
Gaat nog enkel uurtjes duren om die helemaal door te lezen :D :D !

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:23

Ik zie het met half oog gekeken :o, was met meerdere dingen tegelijk bezig . En de eigenaar van de moeder is bij het KWPN ook niet bekend of kan je geen sportstand aan het KNHS vragen?

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 21:02

2 jaar geleden was de eigenaar niet bekend bij het KWPN,stond toen nog op naam van de fokker.Misschien kan ik er nog een keertje een meiltje naartoe stueren,je weet nooit dat ze intussen toch op naam gezet is.

Sportstand opvragen bij KNHS:kan iedereen dat zomaar doen?Ben absoluut niet op de hoogte hoe dat allemaal in zijn werk gaat in nederland.
Maar op de website van het KNHS kan ik daar dan misschien wel meer over vinden,of niet?

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:26

Ik zou het gewoon proberen bij het KWPN en bij het KNHS. Ik denk niet dat het KNHS moeilijk zal doen. Even bellen of mailen en de situatie uitleggen en dat je benieuwd bent naar de sportstand ivm met eventuele fokaspiraties.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 00:04

Vandaag al reaktie gehad van de knhs:de merrie staat wel in hun bestand,maar heeft geen sportresultaten.Dus is ze waarschijnlijk toch nooit gestart.
Nu nog antwoord van kwpn afwachten.

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:07

Jammer, dan moet ze eigenlijk haast wel op naam gezet zijn ondertussen of ze staat nog op oude eigenaar in bestand.