[TI] DRUMHORSE wie kan mij helpen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tdw

DRUMHORSE wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 14:11

hallo,
allemaal ik ga waarschijnlijk op zoek naar een drumhorse.
waar ik misschien volgende week ga kijken is een kruising tussen een tinker en een shire.

mijn vraag is.
hoe zijn deze paarden over het algemeen onder het zadel en hun karakter?
ik lees natuurlijk al veel op internet maar wou graag jullie mening horen.

en mijn vraag is in wat voor prijsklasse mogen deze paarden zitten. (want als dit paard het niet word wil ik graag verder kijken naar dit soort).
paard waar ik ga kijken staat niet op internet maar heeft wel een beetje last van zomer exceem
en is helemaal zwart met 4 witte benen.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en meer informatie kunnen geven,.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:12

Ga jij toevallig bij Twan kijken? (Ik heb zijn volle broer).

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:14

Ik kan alleen even reageren op het zomerexeem.. Zorg dat je een plek heb met veel wind en weinig bos.. een boel geld hebt achter de hand voor creme's, andere voeding, eventueel exceemdeken e.d. ;)
Dan is het allemaal goed te doen. maar je moet de keuze heel bewust nemen. het kost veel tijd, energie en geld.
Staar dus niet blind op de prijs door dit 'gebrek' maar kijk los hiervan naar je paardje en of je een klik hebt..
Dan is alles je waard!

(mijn ervaring met het jeuk-vrij houden van mijn paardje het afgelopen jaar)

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:16

je kan op het stamboek kijken misschien staan daar tips

tdw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 14:19

Diaz schreef:
Ik kan alleen even reageren op het zomerexeem.. Zorg dat je een plek heb met veel wind en weinig bos.. een boel geld hebt achter de hand voor creme's, andere voeding, eventueel exceemdeken e.d. ;)
Dan is het allemaal goed te doen. maar je moet de keuze heel bewust nemen. het kost veel tijd, energie en geld.
Staar dus niet blind op de prijs door dit 'gebrek' maar kijk los hiervan naar je paardje en of je een klik hebt..
Dan is alles je waard!

(mijn ervaring met het jeuk-vrij houden van mijn paardje het afgelopen jaar)

hallo,
ik hou persoonlijk helemaal niet van exceem maar denk dat niemand dat doet hahha en wou ook nooit geen paard hebben die dit had.
maar over het algemeen staan ze met exceem hier heel goed zelfs hebben ze bij ons wel eens paarden die nergens last meer van hebben wij staan niet bij het bos.
en als goed is is het het met dit paard al voldoende met dekens maar ik zal er wel meer aan willen doen.
maar ik vond het paard zo leuk dat ik toch erg graag wil kijken en dat moet ik helaas het exceem er bij nemen als de klik er echt is.
maar hier moet ik ook erg goed over na denken.

maar mocht dit paard het niet wezen ga ik verder kijken het liefst naar dit soort.
maar weet niet wat de de normale prijsklasse zijn voor deze paarden omdat ze niet veel te koop zijn.
groetjes

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:21

Ik heb je een pb gestuurd.

Wat betreft zomereczeem is het uitbalanceren van de voeding ook erg belangrijk.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:39

Ik heb een paar jaar een paard met zomereczeem gehad en dat heeft behalve de dekens en in 't begin onderzoek niets meer gekost hoor. Gewoon in 't voorjaar op tijd de eczeemdeken op (wel een goede kopen, da's even een investering) en verder kostte het ons niets.

En verder kun je idd veel aan Angela vragen, want zij heeft zo'n paard... ;)

Prijs vind ik lastig, de ZE drukt de prijs natuurlijk nogal.

Paintlinger

Re: DRUMHORSE wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:12

Ik heb de prijs gezien op MP.....
En het is eigenlijk bijna een koopje.....

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 09:42

Hij is wel erg leuk!! Ik ben benieuwd hoe hij in het echt is ;)

gypsygiants

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:54

Hi, als je wat meer van Drumhorses wilt weten kan je een keer vrijblijvend langs komen als je wilt. Ik heb de afgelopen 8 jaar Drums gefokt en heb er nu nog 7 staan in verschillende leeftijden en maten. Gelukkig hebben mijn Drums geen last gehad van Exceem, hopelijk blijft dat zo.
Er zijn zeker dingen waar je op moet letter bij het kopen van een Drum, bv de hoeven. Hebben ze de sterke hoevel van de Tinker of juist de brokkelige hoeven waar veel Shhires mee geteisterd worden? Voeding, Stallen enz.

Als je interesse hebt, laat maar weten. :-) (graag van te voren even laten weten, dan sta je niet voor een dichte deur)

Monique ; Gypsy Giants.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:40

Moet toch even reageren, want volgens mij gaat dit over de [naam paard] die ik gekocht heb. Ik heb hem nu een week en kan hem nu al niet meer missen, de foto's logen niet, het is inderdaad een schat. Ik was heel bang dat hij in het niet zou vallen bij mijn oude trekpaardje die mij alles geleerd heeft, maar niets is minder waar, hij is superrrr en mijn trekpaard en [naam paard] staan naast elkaar alsof ze nooit anders gestaan hebben. En ja, dat zomerexceem, dat nemen we erbij, hopelijk komt dat goed met de exceem deken. Toen ik hem de eerste keer zag voelde het als thuiskomen, nu heb ik twee schatten.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:57

Wat leuk dat je Twan hebt gekocht! Fijn om te horen. Ik ken Twan van veulen af aan, heb ook nog veulen foto's van hem en heb een volle broer van hem in bezit gehad.

Ik heb je een Pb gestuurd.