Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sammie schreef:Ach wat heet schadelijkAfhankelijk van de leeftijd heb je kans dat die andere paarden niet zo'n zin hebben in spelen en dat vinden jonge paarden juist wel leuk. 'Mist' het paard iets, nee dat denk ik niet. Vind shetjes zelf echter niet zo'n fijn idee. Beestjes zijn soms zo klein dat zo'n veulen er met spelen overheen kan met alle gevolgen van dien. Zeldzaam, maar toch.
De proffesionele opfokbedrijven hebben meestal als stelregel, uiterlijk in de zomer dat ze 3 jaar worden of zijn weg. Maar dat kan per stal verschillen. Je kan 'm er met 2 ook uit halen, maar waarom? Je kan er toch niks mee. Lekker jong laten wezen en wat mee gaan doen als ze 3 á 3,5 jaar zijn.
npoot schreef:In de opfok plaatsen is fijn omdat ze door hun leeftijds Genootjes worden opgevoed.
xxelviraxx schreef:Toen ik mijn haflinger kocht als veulen heb ik hem ook niet in de opfok gedaan. Maar in een groep van 6 aan stal waar ik nu ook sta. Hij stond 24 uur per dag buiten in dat groepje. En ik vnd het super fijn omdat hij toch altijd kon spelen en ik hem eens een uurtje of wat per week lekker kon poetsen en mee kon wandelen. Zo leerde ik hem kennen en kon hem al verkeersmak maken. Hij heeft wel streken maar dat hoort erbij. Ik heb niet het idee dat ik hem iets ontnomen heb.