Aantal vraagjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnelover

Aantal vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 12:07

Hallo,

Aangezien ik helemaal niet thuis ben in de Welsh wereld heb ik een aantal vraagjes.

Wij hebben sinds 2 weken een Welsh pony die is geboren in Zweden. Vader is Vita Nova's Hannassie en moeder is een Zweedse rijpony Sonja. Pony moet nog 4 worden en heeft dus een Zweeds paspoort.
* Weet iemand of ik dit paspoort over moet zetten naar een Nederlands, en zo ja hoe doe ik dat.
* Hoe kan ik zien of de pony, als veulen, ooit naar een keuring is geweest.
* Hoe kan ik de pony over zetten op on ze naam, en is dit echt noodzakelijk.

Afbeelding
Afbeelding

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 02:22

Overzetten op naam word weinig gedaan als je er niet mee naar de keuring wilt. Als je nog geen lid bent moet je dit ook nog worden.
Voor het stamboek zal het als Partbred de boeken in gaan omdat moeders van een ander stamboek is.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:01

volgens mij komt er een wet aan die het verplicht om alle paarden en ponys die je in je bezit hebt op naam te hebben staan. Stamboeken schrijven fokkers in ieder geval aan om alle dieren die verkocht zijn of om andere reden niet meer in eigendom zijn te melden bij het stamboek.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 12:49

BlackDevils schreef:
Overzetten op naam word weinig gedaan als je er niet mee naar de keuring wilt. Als je nog geen lid bent moet je dit ook nog worden.
Voor het stamboek zal het als Partbred de boeken in gaan omdat moeders van een ander stamboek is.

Volgens mij is moeder ook een Welsh pony, want bij vader staat Holländsk ridponny en bij moeder Svensk Ridponny. Ik heb dan ook geen idee of de pony ooit eens op een keuring is geweest. Zou dit graag willen weten, maar ook hiervan geen verstand. Door mijn werk weet ik dit wel van de KWPNers, Haflingers en Friezen te achterhalen. Maar totaal geen benul van de Welshen.

Mijn man moet a.s. weekeinde voor zijn werk in Ermelo op de hengstenkeuring zijn, misschien dat hij het daar na kan vragen als hij tijd heeft.

Bonnelover

Re: Aantal vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 11:50

Niemand hier die antwoord weet op m'n vragen??

truselientje

Re: Aantal vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:54

Je zou even contact op kunnen nemen met het stamboek. Even bellen en je weet de antwoorden op je vragen. Ik heb zelf geen idee hoe het werkt met een buitenlands paspoort.