Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mf31 schreef:PRE's zijn over het algemeen wel goedkoper dan Lusitano's. Inderdaad wel deels omdat ze minder voorkomen, PRE's worden toch wel in grotere aantallen gefokt in NL. Ik denk dat je als je op marktplaats oid gaat zoeken je wel een lusitano kunt vinden in die prijsklasse. Vraag is natuurlijk of het dan echt een goed paard is, maar bijvoorbeeld een cruzado kan ook heel barok zijn maar een stuk goedkoper dan een volle lusitano. Ik denk alleen dat de kleur moeilijker zal zijn, omdat de meeste PRE's en lusitano's wel schimmel zijn.
Beetje offtopic, maar had jij niet laatst in een ander topic geschreven dat je een paar jaar geleden een zwarte lusitano gekocht had voor 6000euro en dat je er vanuit ging dat ze tegenwoordig wel de helft goedkoper zouden zijn? (die reactie was ook snel weer weg).
Dolores08 schreef:Ik heb een mail gekregen van een kennis die regelmatig naar Spanje trekt ivm paarden.
Wat ik zag heeft me helemaal niet blij gemaakt. Dit is absoluut geen goede zaak voor de paarden zelf.
3 prachtige PRE merrie's die verkocht worden...voor minder dan 600 euro of 1500 voor het lot, zelfs een zwarte. Dit wegens dringende redenen...
Gaat het werkelijk zo slecht? Dit is werkelijk een ramp voor de paarden zelf.