bestaan er boeken van deze rassen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

bestaan er boeken van deze rassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 13:32

ik vroeg me af of er over de rassen hieronder een rassenboek bestaat. ik weet bijvoorbeeld dat er eentje van de tinker en de fries is maar van de volgende vind ik persoonlijk geen:

Quarter/paint
Arabische volbloed
PRE

Princeps

Re: bestaan er boeken van deze rassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:46

Er zijn van de AQHA wel boeken met bekende quarters, die belangrijk zijn geweest voor de fokkerij oid. Weet niet of je zoiets zoekt? Volgens mij zijn die gewoon via de AQHA verkrijgbaar..

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 10:56

ik zoek eigenlijk niet iets met bekende paarden maar echt een rassenboek. zo heb je het friese paard ofzoiets en de tinker. Maar vroeg me af of van de pre/andalusier, arabische volbloed en quarters ook zook boek was.
het gaat gewoon iets dieper in op het ras, het beleren etc

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:57

Hmm van quarters niet dat ik weet. Een boek over arabieren zal vast wel te vinden zijn, dat is zo'n bekend ras..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:51

Er zijn er zelfs meerdere.
Ik heb er ook een ergens liggen.

Zal even opzoeken hoe die heet.

Anders even vragen in het Av topic

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:27

Voor Engelse boeken over quarters : www.aqha.com doorklikken op "Books" en dan keuze maken.
Voor Engelse boeken over paints : www.apha.com doorklikken op "Publications" en dan keuze maken.

Ik denk dat je op internet nog wel meer boeken over quarters en paint kan vinden maar dan ook wel in het engels.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:32

This is the Spanish horse van Juan Llamas schijnt een aanrader te zijn :j

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 21:35

ik was even druk dus sorry voor t late antwoord, ik ga eens kijken naar de links straks, andere goede tips zijn altijd welkom!!! (liefst wel nederlandse boeken, maar engels kan indien niks beters te vinden is ook nog wel) verwacht namelijk van de quarter/paint niet snel een nederlandstalig boek.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:17

Al je tijd hebt en vervoer kan je misschien eens naar Flanders horse expo gaan in Gent.
Dit is een grote beurs over alle ivm paarden en vorig jaar was er een stand van een uitgeverij met alleen maar boeken over paarden, in verschillende talen.
Kijk eens op www.flanders-horse-expo.be