Nakomelingen Foxunter Pantheon

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ArroNnie

Nakomelingen Foxunter Pantheon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 19:53

Hoi Bokkers!!

Ik verzorg al een aantal jaar wat welsh pony's, en eentje daarvan is een zoon van Foxhunter Pantheon.
Daar heb ik verder nooit echt aandacht aan besteed, maar nu staat er sinds kort een 'nieuwe' Foxhunter Pantheon zoon op stal.
Deze pony's zijn allebei witte schimmel ruintjes van 1.15 hoog. De een 17 jaar, de ander 5. <3
Nu heb ik gegooglet op Foxhunter Pantheon, en kwam ik terecht bij een bruine welsh hengst, van 1.20.
Heeft iemand enig idee of die informatie klopt, en dit dus echt hun vader is?
En zijn er nog meer bokkers met een Foxhunter Pantheon nakomeling in hun bezit?

Groetjess! ;)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:02

waarom zou dit niet kloppen? Bij mijn weten is er maar 1 Foxhunter Pantheon.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:26

Foxhunter pantheon is idd een bruine welsh A hengst, zelfs een hele bekende in het welsh wereldje. Heeft zelfs het predikaat Preferent behaald en heeft ook goede nakomelingen.

Edit; zijn vader is Penual Mark, een hengst die bij veel welsh pony's op het papier voorkomt.

merle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:17

Hallo
Wij hadden 1 nakomeling van foxhunter pantheon!
het was een vos welsh a merrie.
leuk pittig beestje.
ik zal kijken of ik nog een foto van haar heb!

Gr Merle1

regtur

Re: Nakomelingen Foxunter Pantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:44

Als de moeders van jouw ponies schimmel zijn, dan klopt dat wel. ook zegt de stokmaat van nakomelingen niet heel veel. Sommige vererven alle maten, sommig fokken alleen maar groot of klein, en ook hier is de moeder weer van invloed. Of de opfok.
Pantheon is een van de beter fokkende hengsten. Zijn bekendste stamboekzoon is Bolster Goldleaf, die helaas al dood is. Deze hengst heeft ook heel goede nakomelingen en doorgaans met een eigen "stempel".

lmjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:00

Hai,

Foxhunter Pantheon is er nog steeds!!
Wij hebben hem nu al 8 jaar in ons bezit.
Zelf hebben we er een paar hengsten van en een paar merries.
Als je ooit in de buurt komt, kom gezellig aan.
www.freewebs.com/stalpolhaar

Groetjes Marloes

ArroNnie schreef:
Hoi Bokkers!!

Ik verzorg al een aantal jaar wat welsh pony's, en eentje daarvan is een zoon van Foxhunter Pantheon.
Daar heb ik verder nooit echt aandacht aan besteed, maar nu staat er sinds kort een 'nieuwe' Foxhunter Pantheon zoon op stal.
Deze pony's zijn allebei witte schimmel ruintjes van 1.15 hoog. De een 17 jaar, de ander 5. <3
Nu heb ik gegooglet op Foxhunter Pantheon, en kwam ik terecht bij een bruine welsh hengst, van 1.20.
Heeft iemand enig idee of die informatie klopt, en dit dus echt hun vader is?
En zijn er nog meer bokkers met een Foxhunter Pantheon nakomeling in hun bezit?

Groetjess! ;)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 01:11

Hoe oud is hij nu en dekt/bevrucht hij nog? Heb het altijd een hele gave hengst gevonden.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:48

Hoi, ik kan me nog goed herinneren hoe trots Jan Retera was toen hij Pantheon als 2 jarige uit Wales liet komen. Pantheon fokt overigens grote en kleintjes, dat doet bijna iedere hengst. Een pony van 17 jaar zou zomaar op de Bolster geboren kunnen zijn.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:24

Diane_Basje schreef:
Hoe oud is hij nu en dekt/bevrucht hij nog? Heb het altijd een hele gave hengst gevonden.

Kennis van mij heeft er in ieder geval 1 merrie van drachtig. Volgens mij zelfs 2.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:16

Ik heb Pantheon nog een poosje verzorgd in mijn jongere jaren. Hij was toen gecombineerd van Jacob Hoeksema en nog iemand van destijds Stal Lusthof in Lutjegast. Was in mijn herinnering toen nog niet zo lang uit Engeland.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:03

Lijkt me sterk, hij is zeker drie jaar van Retera uit Mierlo geweest, kan ook 5 jaar zijn.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:57

Oh dat zou ook kunnen hoor, Mierlo zegt me ook wel wat idd nu je het zegt. Goed, ik was toen een meidje van een jaar of 11, en er waren meerdere pony's, kan zijn dat ik het wat door elkaar haal. Enige wat ik me zeker weten kan herinneren is dat hij een heel stuk uit zn voorpluk miste toen hij daar kwam. Alsof het midden eruit geknipt was. Moesten dat helemaal optoeven om het wat te laten lijken voor de foto's voor de hengstenfolder.

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 14:19

joostvangestel schreef:
Hoi, ik kan me nog goed herinneren hoe trots Jan Retera was toen hij Pantheon als 2 jarige uit Wales liet komen. Pantheon fokt overigens grote en kleintjes, dat doet bijna iedere hengst. Een pony van 17 jaar zou zomaar op de Bolster geboren kunnen zijn.

Dat klinkt wle heel eng bijna, haha. De naam van de 17-jarige welsh a ruin is inderdaad Bolster Hurry! :D

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:33

Ik heb een dochter van Foxhunter Pantheon. Ze wordt dit jaar 16, een vosje van 1.16m.