Wie weet of mijn verzorgpaardje n Knabstrupper is ???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

buksbunny

Wie weet of mijn verzorgpaardje n Knabstrupper is ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 00:18

Ja ik zou graag willen weten of mijn verzorgpaardje nu n Knapstrupper is ???
Maar ik krijg er nu helaas geen foto op en zou echt niet weten hoe ik dit moet doen
Want zo kan niemand xien wat ik nu bedoel .... Kan iemand me helpen !!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:19

zonder stamboekpapieren weinig kans...
en zonder foto kunnen we zeker niks zeggen !

Sammie

Re: Wie weet of mijn verzorgpaardje n Knabstrupper is ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:25

Niet elk paard met vlekken is een Knapstrupper. Beestjes zijn best zeldzaam en ik neem aan dat de eigenaar 't wel zou weten. Vraag het dus eens :)

Kijk eens in de help voor hoe je foto's moet plaatsen :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:33

Misschien is het gewoon een Pippi Paard!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:25

EHK --> RPA

buksbunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 13:20

dank jullie wel voor de antwoorden <3 maar gelukkig heb ik n goede zoon die mij dusdanig kan helpen
om leuke foto s neer te zetten van het verzorgpaardje *\o/*
Ik hoop nu met deze foto s dat iemand mij n antwoord kan geven /3 :9

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:31

Ik heb ze gevonden :+ Maar het zou wel handig zijn als je (de andere) Bokkers vertelt waar die foto's dan staan.

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:34

Tis iig een mooi paard :+

Verder zou ik het echt niet weten :o

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:44

Noh. Kan. Denk het niet. Kans is ontzettend klein.
Heb je er een papiertje bij? Waar komt ze vandaan?

Mijn merrie is erg typisch, kijk maar op m'n profiel :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:51

Hhilde schreef:
Noh. Kan. Denk het niet. Kans is ontzettend klein.
Heb je er een papiertje bij? Waar komt ze vandaan?

Mijn merrie is erg typisch, kijk maar op m'n profiel :)

je profiel is leeg... :+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:01

Oh oliebol, dat heb ik paar dagen terug gedaan ja, haha. Moment.
Linkje naar fotootje; http://i1194.photobucket.com/albums/aa3 ... e06083.jpg
Ook nog drie hengsten en 'n merrie staan, Knabstruppers. PB maar voor foto's!
Laatst bijgewerkt door Coby op 02-02-12 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

buksbunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 19:30

wilde de overige forum leden ff laten weten dat onder mijn berichtjes
en profiel daar de foto s staan .......... <3 Pointer 1, 2, 3, 4, 5 ........dat zijn de foto s *\o/*

buksbunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 19:38

sorrie Hilde maar ben n leek hierin hoe ik zoiets moet doen ...heb geprobeerd die link te
openen.....maar gaf aan dat deze niet geopend kan worden !!!! :+ Y;(

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:41

hij is wel gaaf hoor <3

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:03

mooi paardje maar denk niet dat het een knabstrutter is want die hebben zwarte vlekjes en de jouw heeft bruine misschien een appaloosa die hebben wel van zulke vlekjes

buksbunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 21:14

nou zo n soort paardje heet knapstrupper ...en veel mensen die wel knapstruppers kenne zeggen toch dat t um is want op zijn benen heeft die ook zwarte vlekken ...heeft ook alle kenmerken van n Knapstrupper het hoofd ...de gangen die die heeft ,,,, heel kort galoperen ............maar ja de meningen zijn verschillend hoor ...dit beesie komt ook uit Tjechie waar er geen papieren bij zaten ..........jammer maar papieren zegt ook niet alles groetjes

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:06

Knabstrupper kunnen ook vos- of bruinkleurige vlekken hebben. Zonder papier is het helaas niet te zeggen wat het ras is. Wel kan hij opgenomen worden in het NAS-stamboek omdat daar alles met stippen ingeschreven kan worden mits er geen kleur- of exterieurafwijkingen zijn.
Hij is wel erg mooi getekend.

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:59

Ik heb een isabel/palomino kleurige knapstrupper (natuurfoutje ofzo) met papieren gehad. Door zijn aparte kleur werd hij een gewilde dekhengst. Toen ik hem kocht heb ik hem laten castreren. Ik denk dat ik aan de bouw wel zou kunnen herkennen of het een knapstrupper is, alleen is dat lastig zonder foto.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:01

@Stamina: foto's staan in linkjes in haar onderschrift.

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:03

Heb de foto´s bekeken. Ik denk eerlijk gezegd van wel, leuk beest! Maar helemaal zeker weet ik niet. Ben verder geen expert ofzo, maar op het eerste gezicht lijkt het er wel op.

LindsyImmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:44

Hey wat leuk! Dit ziet er inderdaad uit als een Knabstrupper. Ik heb er zojuist eentje gekocht en ben op zoek naar meer informatie over het ras, mijn paardje is zeg maar een beetje op mijn pad terecht gekomen :)

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:57

oh, hij lijkt echt sprekend op die van mij!!!!! en dat is een echte knabstrupper.
hoe groot is die van jou?
die heeft iets meer vlekken en is iets donkerder misschien, maar precies hetzelfde getekend.
in dit bericht staan de foto's, onderaan, hij heet STAR:

[ITP] Onze Knabstrupper paarden

buksbunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 00:11

Hey wat leuk dat ik hier toch wat meer berichtjes krijgt .... :D nou ik heb genoeg appaloosa s gezien hoor en die zijn n stuk kleiner en meestal iets anders van bouw .....deze gekke Pointer is ook echt verliefd geworden op n Appaloosa Merrie die tegelijk tydig op dezelfde stal terecht kwam als Pointer :O hij heeft helaas vaak wat Hengsten kuren en werd dus zo veliefd dat die de Box is uitgesprongen ....ja echt waar uit stilstand en het was zeker 1.35 m hoog .......ik heb altyd gemeend dat die dat niet zou doen :# en waarachtig toch wel ......toen moest ik vertrekken en ben n kilometer verder gaan staan op zo n soort gelijke stal ...en nu staat die alleen in de wei Y;( }:) ja n echt duveltje .... hij heeft zeker gezelschap van n paar ruinen naast hem hoor ...maar wel met n schrikdraadje ertussen want anders komen zn hengstenstreken tevoorschijn :):) ~~}> ...Dit lekker ding is ook zeer gedrongen van postuur en kan heel sterk zn achterhand gebruiken zoals te zien is bij Bernd Banderop zijn paarden ( deze werkt alleen maar met Knapstruppers ) ............ *\o/* maar papieren zegt ook niet alles vandaar ...........DANK JULLIE WEL HOOR VOOR DE MENINGEN XX Pointer en medeverzorgster Oh ja hij is 1.60 m Hoog

buksbunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 00:31

Als ik zo die foto s zie van pvdbosch dan is hij gewoon n Knapstrupper ...heeft dezelfde bouw !!!!!1 :(:) {:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:57

buksbunny schreef:
Als ik zo die foto s zie van pvdbosch dan is hij gewoon n Knapstrupper ...heeft dezelfde bouw !!!!!1 :(:) {:)

Paard mag zich pas knabstrupper noemen als hij de papieren heeft om het te bewijzen ;)

Tevens is er nogal een verschil in knabstruppers en knabstruppers, het is bijna appels en peren vergelijken.

Je hebt knabstruppers, waarbij de fokkers bewust alleen knabstruppers gebruiken, kleur doet er niet toe.
Ben je zuiver knabstrupper bloed dan ben je een knabstrupper (uiteraard te bewijzen met papier.)
En het is mogelijk om minstens 3 en zelfs ook 4 of meer generaties vol knabstrupper te bezitten.
(Tobago die ik heb is er zo een, Kareltje van Drunksheep op bokt hier is ook zo'n knabstrupper,
deze mogen zich original knabstrupper noemen en komen in principe in aanmerking voor het eunec)

De knabstruppers van van Neubeek, die je ook tegen zal komen in het topic waar pvdbosch naar verwijst,
hebben andere reinheids graad, maar zijn wel knabstruppers (zou stambomen moeten uitpluizen, maar volgens
mij heeft die ook kabbi x knabbi. )

Dan heb je ook nog de knabstruppers zoals die van pvdbosch.
Even stukje tekst gejat van vneubeek uit dat andert topic.
Het tweede paard Thrysoes Star Dust (Star) is wel een Knabstrupper (gefokt in Denemarken)
Vader is: Conetti Lynghoj(KNN) v.v Aleksander (Deens Warmbloed) en de moeder is Sally af Dutterup (KNN) m.v Hefaistos (KNN)

In Denemarken kan je dus een knabstrupper kruisen met bv een KWPNer, komt er dan een gestipt paard uit,
mag je dat Knabstrupper noemen enzovoort.
Beetje het appaloosa Nederland stamboek idee, dus meer kleuren fok, dan dat de overige kenmerken
in hoog faandel staan.
Op zich begrijpelijk, want wie wil er nou niet een prachtig gestipt sportpaard?

Aan de andere kant doodzonde, omdat je het originele ras (wat zeer zeldzaam is) op deze manier laat verdwijnen.
Want er wordt steeds meer bloed van buiten ingebracht.
Stel dat je het paard van pvdbosch nu met een Kwpn-er zou kruisen, het gestippelde veulen mag zich dan weer
knabstrupper noemen, ook die kruis je weer.. enzovoort..
Uiteindelijk is je percentage knabstrupper bloed wel heel erg gedaald.

Dit was dan ook de reden, dat aantal bevlogen knabstrupper liefhebbers hebben getracht het RAS knabstrupper
te redden ipv de kleuren fokkerij.

Ik ga geen oordeel vellen over of het kwalijk is om gestipte sportpaarden te fokken, doen ze hier in NL ook,
moemen ze ze Appaloosa's. Echter uiteindelijk zal er aan die gestipte sportpaarden weinig Knabstrupper zijn,
dat is wel heel jammer.

Ik behoor tot die gekken, die eigenlijk per ongeluk in zoektocht naar sportpaard papierloze knabstupper tegen kwam,
die helaas werd afgekeurd.. En toen... Tja, toen wou ik een echte.. Een echte met oud bloed, niet een halve of meer
warmbloed, dat voelde voor mij als een kruising fjord met bv BWP, ik wil dan die fjord, niet die kruising.

Overigens als buksbunny je paard uit Tsjechie komt is het ook heel reeel dat het een.. wielkopolsky is,
ook die zijn er in gestipte uitvoeringen.

En uiteindelijk doet het er niet toe wat voor ras je paard wel of niet is, als jij het maar een fijn paard vind.
Er plezier mee hebt en de eigenaar ook, want daar gaat het om.

Nog een toevoeging.. door een pb wisseling die ik heb met iemand.
Felix bedankt! Jij papierloze Knabbi! Jij wist mij met je innemendheid en je zalige rijden in 1x om te krijgen,
voor jouw ras, ook al was jij geen ras.....
Jij werd afgekeurd... tot mijn grote verdriet en ik heb je om die reden moeten laten staan,
denk nog vaak aan je... wat had kunnen zijn, als je niet.....
Maar dankzij jou, ben ik verliefd geworden op een bijzonder ras en heb ik Tobago!
Felix where ever you are, ik hoop dat het je goed gaat!