NRPS register A ggk dekken --> veulen keuren?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

NRPS register A ggk dekken --> veulen keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 19:10

Ik kon deze vraag nergens vinden dus doorverwijzen mag ook als hij al eens gesteld is!

Ik heb een merrie over laten schrijven naar het NRPS stamboek en ze heeft een register A inschrijving gekregen. Nu ben ik een absolute leek op dit gebied dus weet ik niet wat ik met dat A register allemaal kan. Als ik domme vragen stel; sorry!!!

Als ik haar komend seizoen laat dekken door een ggk nrps hengst, krijgt het veulen dan automatisch ook een A register waarmee ik dan keuringen kan doen, of moet de merrie dan eerst gekeurd worden/ een predikaat krijgen oid?

sallandval

Re: NRPS register A ggk dekken --> veulen keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 20:10

is er niemand die dit weet of stel ik mijn vraag verkeerd?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:31

Als de hengst NRPS gekeurd is dan zal je veulen gewoon in het veulenboek ingeschreven worden. Deelname aan keuringen kan altijd. Zelfs met een register A veulen maar dat zal in de door jou geschetste situatie gewoon een stamboekveulen zijn.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 14:32

aha, dus de merrie hoeft geen predikaat te hebben voor de fok in principe? De reden dat ik het vraag is dat de merrie in het verleden een blessure heeft gehad waardoor ze waarschijnlijk geen al te beste resultaten zal behalen, maar ze kan en mag/kan wel gewoon een veulen krijgen.

En wat is dan het verschil tussen een register a veulen en een gewoon stamboekveulen?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:44

Register A wilt zeggen dat het veulen een vader heeft die niet NRPS gekeurd is maar wel bij een door het NRPS erkend stamboek gekeurd is.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 18:31

okee, ik snap 'm! Dank je voor je uitleg!