Verplicht lid worden tijdschrift KVTH?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hilly200

Verplicht lid worden tijdschrift KVTH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 14:49

Hoi Hoi,

Omdat ik momenteel zelf het stamboek niet kan bereiken en ze al 2x eerder heb gebeld hier maar even mijn vraag. Ik heb namelijk een tijdje geleden mij paspoort (of nja die van mijn haf) opgestuurd naar het stamboek,maar nu heb ik een factuur binnen gekregen van €91,-. Op zich geen probleem alleen er staat op de factuur,en dan bij de omschrijving dat ik een abbonement neem op het orgaan (neem aan dat dit het blad is?). Echter heb ik hier geen behoefte aan en bespaart het mij kosten. Dus is dit verplicht en zo niet kan ik dan gewoon die €91,- - €30,- overmaken?

Sita_

Re: Verplicht lid worden tijdschrift KVTH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:55

Ik neem aan dat je je paard op jou naam wilt laten schrijven? Je moet dan idd minstens 1 jaar lid worden van het stamboek.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 14:56

Klopt ja, of bedoelen ze dus gewoon met 'orgaan' het stamboek zelf (blond)?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:57

Inderdaad, om je haf op naam te laten zetten moet je een jaar lid worden van de KNVTH en dat kost rond de 90 euro plus de overschrijvingskosten (dat was het twee jaar geleden toen ik er naar informeerde).

Voor mij een reden geweest om mijn haf niet op mijn naam te laten zetten.. Ik zie er zelf de meerwaarde niet van in, doordat ik de zorg draag (stalling etc. betaal) is het al aannemelijk dat mijn haf van mij is :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:58

Het orgaan is idd het stamboek zelf.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:58

Het 'orgaan' is oa het stamboekblad wat je dus krijgt als je lid word. Dus het kost je inderdaad 91 euro om je paard op naam te zetten, want je sluit dan ook gelijk lidmaatschap incl. stamboekblad af.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 15:02

Aaah okee,dat is duidelijk dan :) Hartstikke bedankt voor de antwoorden dan!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:03

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:10

Dat klopt Janouk, dat kost 30 euro als niet lid, maar je dient echt wel lid te worden. Ten minste voor 1 jaar..

Zeker in deze tijd van veel ledenverlies proberen ze overal leden vandaan te scharrelen. Zo is zelfs een nieuw iets dat als de stal/bedrijf lid is, en een ruiter brengt een paard uit van die stal op evenementen van de KVTH, dat de ruiter ook persoonlijk lid dient te zijn.
Dit is afgelopen maandag op de ALV besproken.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 15:29

Huh, dat is raar. Maar ik moet dus nog steeds gewoon die 91 euro betalen? Die tarieven lijst had ik al gezien ja maar was me niet helemaal duidelijk,maar je kan dus niet gewoon 30 euro betalen?

hollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:49

@ Hilly200 ik zou bellen, volgens mij kan je die 30 euro betalen, en hoef je geen lid te worden en het orgaan verplicht af te nemen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:14

hilly200 schreef:
Huh, dat is raar. Maar ik moet dus nog steeds gewoon die 91 euro betalen? Die tarieven lijst had ik al gezien ja maar was me niet helemaal duidelijk,maar je kan dus niet gewoon 30 euro betalen?

Bij mijn weten moet je echt die 91 euro betalen. Dat is mijn tenminste toch ook verteld toen wij 2 jaar geleden lid werden..
Maar als je het echt zeker wil weten zou ik er nog een mailtje of een belletje tegenaan gooien. :)

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:01

Ff offtopic

Ik ben nou al meerdere jaren lid maar kan dus gewoon mn lidmaatschap opzeggen zoals ik het hier lees?
Dat boekje kijk ik een keer door en dan beland het op de grote stapel, keuringen enzo doe ik ook net aan mee. Dus voor mij heeft dat lidmaatschap geen meerwaarde.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:16

Dat kan. Het lidmaatschap dient schriftelijk opgezegd te worden, uiterlijk op 1 december.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 19:30

Ik zal morgen even bellen,hoop ze dan te kunnen bereiken :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:54

hilly200 schreef:

Twee jaar terug kon dat niet. Dan moest je lid worden voor minimaal een jaar en 30 euro betalen voor het overschrijven. Zonder lidmaatschap kon je niet je paard op naam laten zetten.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:10

Een stamboek mag je geen verplicht lidmaatschap aansmeren als je een wettelijk verplicht document aanschaft.Ook niet bij overschrijving van de papieren of je paard op jouw naam,hoogstens mogen ze extra administratie kosten doorberekenen.
Dit valt namelijk onder koppelverkoop en dat is verboden bij de Europeese wet :o
Lid worden van elk stamboek is vrijwillig,tenzij je wedstrijden van het stamboek wilt gaan rijden of met de fokkerij te maken hebt.

Veel stamboeken doen geloven dat je een verplicht lidmaatschap voor minimaal 1 jaar moet aangaan.Dit is wettelijk verboden en bij veel klachten zal de PVE optreden tegen het desbetreffende stamboek.

Deze rekening even nog niet betalen dus...neem eerst even contact op met het PVE http://www.pve.nl ,zij kunnen je vertellen wat je moet doen ;)

Marieke...geld ook voor jou dus.Paard op naam zetten moeten ze doen...hoeveel adm kosten ze berekenen is weer een ander verhaal...die "vervallen"dan als je lid bent :o
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 01-02-12 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:11

Ik heb mijn paarden ook op mijn naam geschreven en heb die 30 betaald, hoefde geen lid te worden, moest het alleen duidelijk erbij vermelden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:26

Ik zou er even een belletje achteraan doen! aangezien jij 18 bent kan je net als ik jeugdlid worden. Dit kost je 30 euro met blad of 20 euro zonder. En je mag dan gratis je paard op naam laten zetten. Jeuglid kan je worden tot je 22e. Je bent dan gewoon een volwaardig lid je hebt alleen geen inspraak in vergaderingen.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 21:58

Ik ga hier morgen zeker achteraan,heb ook al via pb de info gekregen dat het ook gewoon als niet lid kan. Dus ben ook niet van plan om die 91 euro te gaan betalen. Er werd inderdaad gezegd via die pb dat je het duidelijk moest aangeven,maar dit heeft het kvth mij niet via de telefoon verteld. Alleen dat ik het moest opsturen. Jeugdlid is dus dan ook nog goedkoper dan 'niet' lid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:03

Ja jeugdlid zonder blad is goedkoper dan niet lid :) dan betaal je 20 euro voor een jaar en je paard op naam laten zetten is dan gratis.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 22:34

Dan zal ik daar morgen even naar informeren,ben benieuwd wat ze zeggen. Vond die dame van de vorige keer niet zo vriendelijk :+

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:36

Hihi, nee, ze komen niet altijd zo heel vriendelijk over helaas. In de emails ook nooit echt.. :o
Hopelijk kom je er uit, dat van dat jeugdlid is idd een goede tip. Dat is nog maar pas sinds dit jaar. Succes!

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 22:42

Ach ja,ze kunnen geen nee zeggen lijkt me ;). Dus komt goed anders kom ik hier wel weer vragen/klagen :P

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:36

Sita_ schreef:
Dat klopt Janouk, dat kost 30 euro als niet lid, maar je dient echt wel lid te worden. Ten minste voor 1 jaar..

Zeker in deze tijd van veel ledenverlies proberen ze overal leden vandaan te scharrelen. Zo is zelfs een nieuw iets dat als de stal/bedrijf lid is, en een ruiter brengt een paard uit van die stal op evenementen van de KVTH, dat de ruiter ook persoonlijk lid dient te zijn.
Dit is afgelopen maandag op de ALV besproken.

Sita dit heb ik nog nagevraagd maandag an dhr van der Pols en dit is niet zo!
Het paard moet lid van de KVTH zijn de ruiter niet!!! Dus ik denk verkeerd begrepen :D