wat doen jullie met dekens in dit geval?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Polkiej_x

wat doen jullie met dekens in dit geval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 09:51

Hoi hoi,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
ik zit erg te twijfelen, mijn 22 jarige haflinger merrie met een beetje wintervacht ( je hand verdwijnt er nog niet in..)
heeft nu een hv polo deken op, beetje fleece gevoerd,zoals veel mensen zeggen 100gr. maar hij is veel dunner als de andere fleecegevoerde dekens.
is hier nu bij ons achter tussen 2 muren -9. en komende dagen wordt het kouder zegt het weerbericht.
mijn paardje staat snachts op stal, maar zit te twijfelen of ik nu een 100 grams amigo deken op moet geven.
ze krijgt per dag alleen 2 kleine hooinetjes met kuilgras op stal, verder buiten etc niks.
en 1 pavo koek voor haar vitamine en mineralen, zit er ook aan te denken beetje slobber bij te voeren...?
ze is paar weken/maand geleden verkouden geweest, dus iets mindere weerstand denk ik.
vooral veel traanoogjes nog.

wat zouden jullie doen, twijfel echt enorm, dus vandaar ook de vraag hier wat jullie zouden doen als het jullie haf zou zijn, aangezien jullie er wat meer ervaring mee hebben waarschijnlijk! ????

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:54

Kun je niet beter meer hooi gaan geven? 2 hooinetjes is wel erg weinig. En fleece kan dunner aanvoelen maar hoeft niet dunner te zijn. Kijk hoe ze er bij staat, hoe is haar temperatuur rectaal gemeten? Is dit goed zou ik dit dekentje gebruiken.Anders een iets dikkere opdoen.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:55