Wegens financiele omstandigheden moet ik met veel verdriet mijn Welsh, Binky, verkopen.
Zijn stamboomnaam is: De Merlenberg's Sjaakie
Roepnaan: Binky
Geboortedatum: 13 april 2009
Kleur: Palomino
Vader: Rhydyfelin sandde
Moeder: De Merlenberg's Sietske
Officieel gemeten op 16 januari 2012 en was toen 1.22 dat maakt hem een b pony.
Ik heb Binky gekocht toen hij 1 jaar en 2 maanden was en kende helemaal niets. Hij kwam uit een hengstenkudde, waar hij onderaan in de rangorde stond. Hij is nog steeds erg onderdanig naar andere paarden/ pony's. Hij heeft bij mij 24/7 buiten gestaan al die tijd, met schuilstal(nu met de aanhoudende regen staat hij snachts binnen). Ook heeft hij het grootste gedeelte van de tijd dat hij bij mij is alleen gestaan(wel paardenbuurtjes), maar er zijn wel perioden geweest dat hij samen met een ander paard/ pony heeft gespeeld in de wei en hij heeft een tijdelijke shet in zijn wei gehad en dat ging allemaal prima.
Hij kent al een heleboel dingen. Hij vind water helemaal super en loopt er ook zo in! Hij vind wassen ook prima, ook zijn hoofd. Hoefsmid en op de trailer gaan is ook geen probleem.
We hebben een aantal grondwerklessen gehad en kent heel veel op stem, ook omdat ik gewrichtsproblemen in mijn handen heb. Hij kent de beginselen van het longeren. We hebben veel gewandeld en gefietst en heeft daarbij ook al veel verkeer gezien. Hoe groter het lawaai hoe leuker binky het vind. Hij is echt niet bang aangelegd!!Hij stapt er zo op af. Hij wil graag voor je werken en leert snel. Hij wordt ook vaak Penny pony genoemd door zijn uiterlijk, maar natuurlijk blijft het een jonge pony dus ervaring is vereist.
Hij heeft alle entingen gehad, elke 3 maand ontwormd, en is elke 8 weken naar de hoefsmid geweest.
Binky heeft een stamboom en een paspoort en is ingeschreven bij het welsh stamboek. De tandarts heeft in december naar zijn tanden gekeken en dat zag er ook allemaal prima uit.
Dus ben jij een ambiteuze menner of klein ruitertje, neem dan contact op. Of wil je meer informatie over deze geweldige showbink, die gegarandeerd hoge ogen zal gooien op de wedstrijden, mail mij dan. Alleen als je serieus geinteresseerd bent en handelaren en maneges hoeven niet te reageren.
De nieuwe plek zal worden gecontroleerd, wil echt een goed huis voor hem.
twee weken geleden

afgelopen zomer en voorjaar