Springmateriaal voor mini's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janineskolla

Springmateriaal voor mini's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 18:38

Ik heb een paar minipaardjes waar ik af en toe wat lage sprongetjes mee wil maken. Dit voor de afwisseling. Doe al mee wandelen, aan de stapmolen, longeren, obstakel training.
Nu heb ik springbalken maar die zijn voor "grote" paarden, 3,5 m lang en nogal erg zwaar. Ik ben bang als een mini tegen de balk komt ik het paardje gewond heb.
Wat zijn geschikte balkjes voor mini's? Wat voor dikte en lengte gebruiken jullie?

ladypaard

Re: Springmateriaal voor mini's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:42

Op marktplaats wordt hindernismateriaal aangeboden met dunnere/kortere balken. (voor de picture). Deze balken kun je volgens mij gewoon bij tuincentrum verkrijgen. Zijn tuinpalen ofzo. Maar denk ik ideaal voor de kleinere pony's

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 18:49

Oke, daar had ik nog niet aan gedacht. Aan tuinpalen. Zal eens bij het tuincentrum gaan kijken.

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:15

Misschien kun je ergens oude stukken regenpijp vandaan halen? Of pvc buizen? Deze zijn lichter en het leuke is dat je ze in allerlei kleuren kan schilderen of kan beplakken(weet niet of het houd heb het nog niet uitgeprobeerd). Je kunt ze in allerlei lengtes en diameters krijgen. Nadeel is wel denk ik dat ze wegwaaien bij harde wind... Ook kun je zelf staanders maken. Deze kun je dacht ik maken van een stukje ijzer van hout.

Groetjes B&W

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 22:26

Heb je met pvc buizen niet het risico op breken / splinteren als paardjes ze ongelukkig raken met springen?
Staanders is geen probleem, daar heb ik al wel wat voor.

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:03

Ik was ook ooit op zoek naar lichte balkjes en kwam toen dit idee tegen. Ik heb er toen niet meer verder aan gedacht omdat ik het niet zo vaak doe.
Misschien kun je ze opvullen met plastic zakken of purschuim zodat er geen holle ruimte meer is waardoor ze sneller kunnen breken.?
Wat ik me net bedenk is dat er met honden en konijnen ook gesprongen word. Daar worden ook speciale hindernissen voor gebruikt. Weet alleen niet waar je die kan kopen. Maar voor onze mini's is dat denk ik weer te licht en te breekbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:04

Wij hebben hele rechte takken van de wilgenbomen gehaald, zonder puntjes, en we gebruiken van die tuinpaaltjes. (Die uit boomgaarden etc), werkt prima en pony gooit ze er simpel af.
De takken/palen liggen op bakstenen opgestapeld, gaat prima en gaat altijd goed.

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 13:35

Ik denk dat ik toch maar voor het tuinpalen idee ga.
Heb in ieder geval een paar ideeen opgedaan en ga nu eens kijken wat goed bevalt.
Alvast bedankt allemaal.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:29

Ik heb via marktplaats 2 hindernissen en 2 balken gekocht voor 80 euro die zijn speciaal voor ponys, werkt echt prima!

robinnatra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:14

Ik gebruik voor het springen met mn shettie van die kartonrollen van het tapijt. Werkt prima! en zijn niet duur!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:04

Wij hebben van die paaltjes die voor fruitbomen gebruikt worden en daar heb ik gekleurde plastic hoezen omheen....zie foto ;)
Maar op de clinic van afgelopen zaterdag heb ik de pvcbuizen gezien,is misschien veel lichter...

Afbeelding

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:24

ik gebruik ook tuinpalen, zelf de punt er af zagen en schilderen, werkt prima en niet duur!

xUkKiE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:32

Ik gebruik gewoon houten stokken, dat is dan voor balkjes lopen. Als ik het wat hoger wil maken, leg ik er stenen onder. Werkt ook wel goed, hoor!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:33

Als je pvc pijpen wilt ebruiken kun je het beste dikwandige nemen, die zijn licht en sterk, maar fruitboompaaltjes werken zeker ook :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:36

Ik gebruik pvc buizen of houten balkjes ter grootte van een bezemsteel. Werkt goed voor mij!

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 22:18

Ik heb de pvc buizen afgelopen zaterdag op de clinic gezien. Heb ondertussen al een paar dunne paaltjes gebruikt. Ga toch nog even achter wat pvc buisjes aan

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:50

Mijn opa heeft mini springpalen voor me gemaakt(60cm hoog) en heb bezemstel bij action gekocht, nadeel is wel dt het hele smalle sprongen zijn. Die gebruikte ik eerst wel maar nu met vrijspringen gewoon dikke balken maar daar ga ik neit hoger dan 60 cm mee

Audrey1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:07

Ik heb mijn springmateriaal ook zelf gemaakt en geverfd :) Was ook nog eens leuk om te doen :) Ik wil nu alleen graag nog zo'n mini waterbakje en zo wat andere enge dingetjes om er onder te zetten :)