Quarterstroming minipaarden AMHA.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Quarterstroming minipaarden AMHA.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 15:50

Bestaan er mini paardjes die erg op quarters lijken? Ik weet dat AMHA wel een stroming heeft met mini quartertjes, maar kan er he-le-maal niks over vinden.
Ik vroeg me dat net af toen ik weer eens zat na te denken over mijn huisje boompje beestje later... Huisje met stuk land, paar Quarters en/of Paints (rij western) en 2 mini's voor de kids die in 2-span kunnen (en omdat ik het toch wel erg schattig vind, die kleine paardjes). Dat is mijn doel namelijk. Eerst maar mijn school afmaken e.d. :D

Maar nou lijkt het me toch wel erg leuk om wat Quarters in mini formaar ertussen te hebben! Of iets groter dan mini, vind b pony's ook klein genoeg :)) vandaar dat ik dit ook niet bij SMP heb gezet
Laatst bijgewerkt door Coby op 21-01-12 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek TS

Princeps

Re: Mini quarter: bestaan ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:37

Pfft, volgens mij niet hoor! Heb je ook in het Engels/op de site van AMHA gezocht? Misschien kan je dan wat meer vinden..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:38

Hier ben ik heel benieuwd naar, heb er nog nooit van gehoord, maar t klinkt super schattig :))

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:40

Misschien kan je beter je vraag naar Shetlanders en Minipaarden laten verplaatsen, denk dat daar meer reacties op zouden zijn. Ik ken voornamelijk de "Arabische" stroming bij het AMHA, met dish en weggeschoren manen. Maar het zou mij niets verbazen als er een quarter-achtige stroming was bij het AMHA maar het fijne weet ik daar niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:45

Ik weet zeker dat die stroming er wel is binnen het AMHA, er zijn namelijk 3 stromingen (engelse volbloed, arabisch en quarter). Maar nee, zelfs in het engels kan ik er heel weinig over vinden. En ik kan al helemaal geen bloedlijnen van deze stroming vinden!

Maar ik laat het topic idd toch maar wel in SMP zetten ;)

Anoniem

Re: Quarterstroming minipaarden AMHA.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:37

Verder nog iemand die hier wat vanaf weet?

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:39

Quarter, is dat niet gewoon de shetlanders die iedereen hier heeft rondlopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:45

Nee, American Miniatures zijn echt gewoon mini paarden met de verhoudingen van een normaal paard. Shets hebben in verhouding veel kortere beentjes en vaak een rondere buik := Dus nee, de bouw van een Shet is zeker niet die van een mini Quarter :P

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:24

De stroming is er maar wordt wel eens gebruikt voor de performance (halter obstacle, showmanship etc). :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:25

Oke, maar de andere stromingen ook toch? :+
Weet jij misschien een aantal stambomen waar ik dan aan kan denken?

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:01

Andere stromingen ook zeker, maar de quater wordt eigenlijk niet meer in de halter geshowd. Het stamboek/de judges zien ze ook liever niet in de halter want daar wordt het arabieren type graag gezien. Dit type komt daardoor ook veel voor in de performance.
Dezer dagen is het lastiger om een echt Quater type te vinden IMO en ik zou zo ook niet gelijk een bloedlijn aan kunnen geven dat specifiek daar op fokt...

deesdirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:17

Hai,

Heb zelf een AMHA minipaard die op een quarter lijkt. Dus het kan toch wel. Kijk maar eens op de site van de MHCE en de ICHAM. Daar staan soorten minipaarden. Inderdaad men wil liever de Arabische kant zien. Maar niet altijd in de show"s Mijn paard is ook al eens eerste geworden. Voor vragen mag je mijn mailen.Of op facebook Een hele mooie show is in juni in Aalten En in mei in Mortel. Dan kun je zien wat het allemaal inhoud.

Groetjes Desire

dyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:12

Whistle Mountain miniatures heeft AMHA/AMHR paarden staan die wel quarter bouw hebben.