Ik heb mijn oog op een Flemmingh nakomelingen, ze is helemaal mijn type. Zit een mooi hoofdje erop en kan leuk bewegen. Maar telkens weer hoor ik van mensen om mij heen dat ik de rug/lendenen heel goed na moet laten kijken. Ze zeggen dat de meeste Flemmingh's heel zwak zijn daar en dat er rugproblemen kan ontstaan.
Onzin. Iedere hengst heeft bepaalde kenmerken die hij vererft en Flemmingh vererft een iets weke rug/lendenpartij. Maar dat weerhoudt paarden er niet van om op hoog niveau te lopen. Bekijk maar eens een standfoto van Lingh. Maar dat veel nakomelingen het hebben wil niet zeggen dat dit betreffende paard het heeft, heb je dat niet bekeken? Als je zo op zoek gaat naar een paard dan kun je nooit wat kopen. Als je de merrie graag wilt hebben dan zegt een uitgebreide keuring bij een kliniek meer dan wat je 'telkens van mensen hoort om je heen'
Seasons
Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-12 13:13
Nou, sorry hoor. Ik vroeg alleen of mensen er ervaring mee hebben of het ook gehoord hebben...
Als je het zeker wilt weten, moet je rugfoto's laten nemen. Verder kan niemand hier je zekerheid geven. Stel dat Flemmingh-nakomelingen vaker rugproblemen hebben, wil niet zeggen dat dit paard dat ook heeft / zal krijgen.
Overigens hoor ik ook wel dat Flemmingh nakomelingen een wat weke rug kunnen hebben, maar of dat ook echt tot problemen leidt weet ik niet. Daar hoor ik dan weer weinig over.
Ik ga met [***] mee dat er over iedere hengst wel iets te zeggen is positief en negatief. Ik zelf ken voornamelijk van Flemmingh dat hij fijne goed te rijden paarden geeft de weke rug die hij soms doorgeeft hoeft dus geen probleem te zijn. Laten keuren en dan bij de keuring tegen de DA zeggen dat je dat een punt van aandacht vindt