Peru's Aurora (8 maanden) vv Gribaldi, vm Jazz

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Peru's Aurora (8 maanden) vv Gribaldi, vm Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 11:28

Hallo allemaal!

Ik wil jullie graag voorstellen aan onze grote trots, Peru's Aurora (Of gewoon Auroortje)

Afbeelding
Hier als kleine uk samen met haar mams

Aurora is nu 8 maandjes oud, en groeit als kool. Ik heb nog nooit zo'n lief veulen als haar meegemaakt. Ze is zo kalm, zo rustig, heel nieuwsgierig, schrikt nergens van en houd van knuffelen. Auroor heeft in een verkeerde opfok gestaan, haar fokker heeft haar daar weg gehaald. Daarna hebben wij haar meegenomen. Toen we haar mee namen zag ze er ook niet uit. Het was een kleine wollige beer helemaal onder de mest. Ze wist nog helemaal niks, had nog nooit een halstertje om gehad en was ook nog niet buiten geweest.. Maar oh wat leerde ze snel! Binnen een week liep ze al netjes mee, en stond ze samen met de andere 2 dames lekker in de paddock.

De eerste dag bij ons samen met de 2 andere dames in de paddock. Hier zat nog een draadje tussen haar en de andere 2(hier was ze 6 maanden):

Afbeelding

Afbeelding

Ze begon al snel te wennen, en het draadje kon ook al snel weg. De andere 2 waren erg lief voor haar, en als ze een keer boos deden trok ze er niks van aan.

Meestal komen we haar zo in haar stalletje tegen:

Afbeelding

En zo staat ze bij de rest:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een filmpje van de 3 dames in een gekke bui:

http://www.youtube.com/watch?v=LL2ngpJe ... re=related

Inmiddels heeft Auroor een infectie aan haar kroonrand gekregen, aan alle 2 haar achterbeentjes. Gisteren is de da gekomen die haar in het verband heeft gedaan. Ze krijgt nu antibiotica en mag niet bij haar vriendinnen staan in de paddock. Nu vonden we het nogal zielig om de andere 2 buiten te zetten en haar in stal te laten, dus hadden we een oplossing bedacht. We hebben een stuk voor de paddock op de harde grond afgezet zodat ze lekker daar kon wandelen. Dan is ze toch nog buiten en kan ze toch nog een beetje rond lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Elenoor(ruim 2 en half jaar) kwam ook even kijken wat Auroor nou aan de andere kant deed

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het zijn niet zulke heel boeiende foto's, maar beter iets dan niets. We zijn heel erg benieuwd hoe ze later wordt. Ze verkleurd nu al een beetje. Haar papa is een appaloosa (Palousa Sturdy Fellow) Dus wie weet wordt het een Appa :D

iloonaa__

Re: Peru's Aurora (8 maanden) vv Gribaldi, vm Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:32

leuk beestje :)
alleen heeft ie altijd een halster om? ik vind het halster nl. wat krapjes...

Eskimo

Re: Peru's Aurora (8 maanden) vv Gribaldi, vm Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 13:42

Dit is haar oude halstertje, ze heeft dus een ander halstertje. Halster lijkt strak te zitten maar dat valt reuze mee. Dankjewel :)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 11:56

Bedankt voor al die overweldigende reacties :D ......

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:01

wat een poepie!!! en een zusje van mijn paard... <3

zo te lezen gaat het helemaal goed komen met haar bij jullie. veel plezier samen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 12:50

Hee wat leuk, een zusje! Is het de laatste foto in je profiel? Was ze ook bruin in het begin? Die van ons begint namelijk wit te worden dus we zijn benieuwd :D (Is het een vol zusje of dat niet?)

Edit: Ik zie nu een foto van jullie paard op de site toen ze nog een veulen was, wat een knapperd zeg!!

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:46

ja leuk he?? ik ben ook heel trots op haar!
weet zeker dat jullie veulen ook wel wat appaloosa verkleuringen zal krijgen dan. maar is niet belangrijk toch, als ze maar lief en gezond is *D

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 16:52

Kan me voorstellen! Ja dat zou heel leuk zijn maar inderdaad, belangrijkste is een lief en gezond veulen, en lief is ze zeker! :j