Mijn haflinger heeft een Thorowgood Griffin veelzijdigheidszadel, maar haar singel is gebroken, dus heb een nieuwe nodig. Ik heb een vrij breed type haf. Wat is de meest voorkomende maat singel voor een wat bredere haflinger? (dacht zelf aan 130 cm?)
Kan je de gebroken singel niet opmeten? Het is voor ons lastig schatten welke maat jouw haf heeft Ik heb ook een fors gebouwd type, maar en een normale maat dressuursingel (50 cm)
Ik had altijd 110 voor mijn haf met een veel zijdigheids zadel nu heb ik dressur 65 maar ze kan het ook doen met 55
Chasey
Geplaatst: 17-01-12 11:37
Ik heb op dit twee singels de koop staan op marktplaats. 1 van 135cm en een nieuwe van 145cm. Die passen allebei niet om mijn eigen haf. Veeeel te groot. Ik ben bang dat je max aan 130cm moet denken voor een haf. Maar ik weet niet wat de buikomtrek van je haf is. . Kijk ik naar mijn eigen haf, dan is mijn ervaring is dat boven de 130cm te lang is.
kun je (als je de oude singel niet meer hebt) niet het zadel erop leggen, touwtje (van bv hooi/strobaal) gebruiken als singel zodat je de maat een beetje kunt opmeten en dan touwtje meenemen naar de winkel? Euh snap je hem? Het is nl echt lastig om via een foto maar iets te gaan roepen.