een goed dresuurpaard? wat voor een?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pino1234

een goed dresuurpaard? wat voor een?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 16:48

ik wil graag een paard gaan kopen die hoog in de sport (dresuur) kan komen,
maar naar wat voor soort paarden moet ik dan kijken en welke prijsklassen is dat voor een jaarling die al zadelmak is dus rond 3 en 3,5 jaar? en moet het paard raszuiver zijn? en is een kwpn paard gemiddeld een duur paard en een goed dresuur paard?
........ dus heel veel vragen waar ik van hoop dat jullie er meer van weten!?
alvast bedankt! :)

Dees

Re: een goed dresuurpaard? wat voor een?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:54

Als een paard rond de 3 en 3,5 is, noem je hem geen jaarling meer hoor :D

Je wilt een paard om hoog in de dressuursport te komen en orienteert je op eentje van 3-3,5 jaar.
Hoe goed kun je zelf rijden?

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:55

een jaarling is een paard van 1 jaar dus kan dan niet al zadelmak zijn, wat is goed en wat vind jij hoog in de dressuur? wat vind jij hoge prijsklasse en wat niet? over het algemeen zijn kwpn'ers met fokrichting dressuur, er het meest geschikt voor. maar waar je beter naar kan kijken past een heel heet en gevoelig paard bij jou, of zal jij meer hebben aan een ouder paard waar jij heel veel van kan leren? als ik het zo hoor, klinkt het mij een beetje als veelste jong voor jou om met zo'n jong paard gaat beginnen! even heel goed gaan informeren bij misschien iemand bij jou op stal die er veel verstand van heeft?

Pino1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 15:04

oke en bedankt voor de tips!