Ik ben sinds juli 2011 de trotse bezitster van een Selle Française genaamd: Ownie Rouge. Het is een koffievos, rond de 1.73 en werkelijk een super lief paard met goede sportcapaciteiten!
Zijn er meerdere trotse Franse paarden bezitters? Misschien kunnen we het een en ander aan foto's en informatie uitwisselen?
Ik heb er een. Een Isky De Baussy. Vader daarvan is Quito De Baussy Frans wereldkampioen springen geweest. Eigenlijk een springpaard maar we rijden dressuur 1.85 groot donkerbruin en een superfijn karakter.
hoi de opa van mijn paard is liguster dat is er ook 1.en dat uiterlijk betreft lijkt hij er ook heel veel op.de vader en moeder van mijn paard zijn zwart en donkerbruin en mijn paard is een vos met witte benen net als liguster,mijn verzorgster rijd er dressuur mee maar ik heb hem ook wel eens laten springen en dat gaat hem ook goed af.verder is het een schatje wat omgang betreft.en hij is 1.70 hoog.
Hey! Wat leuk dat zich toch wat Franse eigenaren melden! wat me meteen opviel is de grootte van jullie paarden!!
Ik heb geen idee hoe ik hier foto's kan plaatsen, anders had ik er een geplaatst. Wat rijden jullie met jullie paarden? Het schijnt dat ze vooral springen gefokt zijn toch?
Die van mij is nu 9 jaar oud en met 4 zadelmak gemaakt. Vervolgens als fokmerrie gebruikt en nu omgeturnd naar dressuurpaard. Heb er ooit een klein sprongetje mee gewaagd, maar ze liep er liever langs dan eroverheen
Door mijn gezondheid kan ik niet meer springen,zie geen afstanden en dieptes, dus we doen dressuur. Loopt L1 met wp maar al een tijdje niet meer gestart. Binnenkort gaan we weer beginnen. Ik kan er ook geen foto op krijgen van hem... Hij is idd erg groot heb hem gekocht als 3,5 jarige was toen 1.72 en net gecastereerd. Is in een jaar tijd ruim 10 cm gegroeid. ik hoor heel vaak oh heb jij een Franse nou die zal wel stug zijn met rijden. Nou nee hoor zeg ik dan hij is heel soepel en flexibel.