Echt?, kun je dan misschien ook uitleggen wat het inhoud?
uudje
Geplaatst: 09-01-12 16:16
Ten eerste heb je bij natural horse man ship geduld nodig Ik doe natural horseman ship[parelli] met mijn fjord en wil dat straks ook met mijn fjorden veulen gaan doen als ze oud genoeg is
Inky_devil
Geplaatst: 10-01-12 08:23
Mijn fjord en ik doen parelli natural horsemanship en we hebben daarmee gewoon erg veel lol.
KFH staat inderdaad voor Klaus Ferdinand Hempfling. Deze methode is absoluut niet de makkelijkste, dat zeg ik er direct maar bij. Daarom haken veel mensen bij deze methode al snel af. KFH gaat puur en alleen om lichaamstaal. Het is de bedoeling dat je ontdekt wat je zelf met je lichaamstaal zegt en hoe het paard daarop reageert. Het is gigantisch lastig om je daar 100% bewust van te worden. Maar voor Watischa werkt het allemaal heel goed, dus ik ga er lekker mee door Wat we nu doen is vooral stappen, draven, halthouden vanuit stap en vanuit draf, achteruit lopen. Dit alles gewoon los in de wei, dus tussen de Shetlanders. Zo leert ze ook direct dat ze alleen op mij moet letten, niet op andere wezens die er toevallig ook lopen. Hempfling gebruikt zelf vaak een zweep om hulpen te verduidelijken, die heb ik bij Watischa absoluut niet nodig. Ze koppelt de zweep aan longeren en dan kan ik haar niet meer onder controle houden. Ik zal nog wel een keer een filmpje maken
ik doe aan parelli met mijn fjord. ik ben nu in level 2/3 en ze vind het leuk om te doen. ik rij haar bitloos en ik kan haar zonder zadel en touwhalster berijden. ook grondwerk vinze superleuk om te doen.
zonder zadel met alleen een neckrope van een carrotstick om haar te stoppen. tijdens onze parellidag
zonder zadel en halster.
ik rijd orin zonder halster
verdere vragen mogen gestled worden
hier nog een filmpje van mij, dat was mijn level 1 filmpje en ik ben geslaagd en heb level 1+ passed