Provarium Breeding

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AniiQue

Provarium Breeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 18:58

Geen idee of het hier goed staat. Mag verplaatst worden!

Een merrie word slecht hengstig, dat is ook te merken aan haar gedrag. En dit is me aangeraden.
Heeft iemand hier ervaring mee?

NatasjavE

Re: Provarium Breeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 05:53

Als de merrie slecht hengstig wordt moet je er mee naar de DA. Maar wordt ze echt slecht hengstig? Ik heb een merrie gehad waar je het echt niet aan kon zien totdat er een echt hengst(als in geen ruin) bij kwam.

Hengstigheid kan invloed hebben op het karakter van de merrie. Maar gedrag is een combinatie aangeboren eigenschappen en geleerde zaken. Probeer dus te achterhalen of het een hormonaal probleem is of niet.

Er zijn wel studies die aantonen dat het bij PMS en een aantal andere hormonale afwijkingen werkt. Maar er zijn ook bij bepaalde andere gerelateerde aandoening geen bewijzen gevonden. (het is een oud natuurlijk middel)

Ik zou niet zomaar er iets in gaan gooien ik zou dus echt even met de DA overleggen. Want...als een middel echt werkt...kan je er ook schade mee aanrichten als het voor jouw paard niet het goede middel blijkt te zijn.