Gelderse hengst Laurentz

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jjooyyccee

Gelderse hengst Laurentz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 16:04

Hoi Hoi,

Ik heb een 2,5 jarige merrie van Laurentz (moeder= Ahoy). Ze is de laatste tijd een beetje klierdering/ druk en als ik met mijn andere merrie ga rijden raakt ze helemaal overstuur....wat voorheen niet zo erg was.
Graag zou ik van jullie willen weten of jullie ook een Laurentz hebben. En hoe het met jullie paardjes gaat... Hoe is het karakter van jullie paard? Hoe gaat het rijden? Rustig? Ontspannen? Buiten in 't bos rijden/langs de weg? enz. enz.
Ik wil graag jullie ervaringen weten met Laurentz bloed, want ik ben aan het twijfelen of ik verder met haar wil en of ik dat kan.
Haar moeder is namelijk héél rustig en betrouwbaar, maar ik weet niet of ik ooit hetzelfde van haar kan verwachten!
Alvast bedankt, jullie zouden mij enorm helpen om een evt. beslissing te maken...
Groetjes Joyce

Anoniem

Re: Gelderse hengst Laurentz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:29

NatasjavE

Re: Gelderse hengst Laurentz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 09:59

De kinderen van Laurentz zijn doorgaans juist er braaf. Geen lome trapzakken maar wel een goed karakter.
2,5 is echt nog heel jong dus geef haar de tijd.

In het topic wat janne hier plaatst zijn er meer mensen met een Laurentz.

rockydublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:34

Ik heb een merrie van Laurentz. Ben erg blij met haar. Super braaf en ontspannen. Krijg altijd complimenten van jury over haar ontspanning en bereidwilligheid. Soms wordt ze plotseling erg wakker als ik er net op zit. Dan gooit ze haar staart erop en loopt heel verheven en al snurkend rond
maar blijft wel heel berijdbaar . Ik zou haar voor geen geld kwijt willen. Ik heb haar zelf gefokt uit een gelderse merrie en ze loopt Z1 dress . Gisteren nog 1ste geworden met 220 pnt. De 2de prijs had 16pnt minder dan mijn paardje.
Dus geef je paard de tijd het komt echt wel goed met een Laurentz.