Als ik niet zo gek was op Tinkers ...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik niet zo gek was op Tinkers, zou ik waarschijnlijk in mijn stal hebben gehad:

Een fries
29 (19%)
Een shet
8 (5%)
Een haflinger
29 (19%)
Een quarter
7 (4%)
Een fjord
18 (11%)
Een KWPNer
16 (10%)
Een tuiger
6 (3%)
Iets anders namelijk ...
38 (25%)

Totaal aantal stemmen: 151

Gwahir

Als ik niet zo gek was op Tinkers ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 13:45

Het leek me wel tijd voor een leuke poll :) Natuurlijk mag ben ik ook benieuwd naar de reden van jullie alternatieve keuze :) Heeft het vooral met gebruiksdoel te maken, met het karakter, de uitstraling?

Edit: omdat ik zelf al meteen niet kon kiezen kun je nu twee dingen aanvinken :) Mijn oom en tante hadden vroeger friezen waar ik ook op gereden heb, en dat vond ik echt super, en ik vind ze ook erg statig, ze zijn groot genoeg, veelzijdig en ik vind ze mooi :) Nadeel vind ik dat ze allemaal zo op elkaar lijken, dat vind ik juist zo super bij Tinkers. En ik vind wat minder kniehef toch wel fijner rijden :o . Zelf ben ik opgegroeid met KWPN/warmbloed, dus wie weet, als de tinker mijn hart niet zou hebben gestolen zou ik wel tegen een leuk warmbloedpaardje aangelopen zijn :)
Laatst bijgewerkt door Gwahir op 04-01-12 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

RTM

Re: Als ik niet zo gek was op Tinkers ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:54

Een Haflinger, altijd al prachtig gevonden en vroeger gereden. Ben toch meer een pony-mens.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:04

Ik heb iets anders gekozen..
Als ik geen tinkers zou hebben, zou hier een mooie Clydesdale lopen :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:05

Momenteel zou ik voor een Clydesdale gaan als ik geen tinkers zou hebben (wil de tinkers ook niet missen overigens haha) en de shetlander... maar die hebben we dan ook :)

Vroeger had ik waarschijnlijk voor een belgisch trekpaard gekozen.

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:13

Ik heb voor anders gekozen nl.: een Nordsvensk ;) het Noordzweedse (koudbloed)paard.

Jaren geleden ooit in het echt ontmoet, prachtige paarden! Beetje het zelfde 'koele' karakter als onze tinkers.

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:19

Laatst bijgewerkt door kinsealy op 04-01-12 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:19

Een Noriker van de Elmar lijm

Of een ander trekpaard.. Vroeger was het belgische trekpaard mijn favoriet!

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 14:20

Ai, oh ja! Ik ben de echte zware jongens vergeten in mijn lijstje :)* De Clydesdale, Bels en Shire zouden natuurlijk ook opties kunnen zijn voor koudbloedliefhebbers :) Toch wel weer anders in het gebruik dan een Tinker denk ik, meer iets voor aangespannen rijden en buitenritten? Of heb ik nu een verkeerd beeld?

En de Nordsvensk leek me inderdaad precies iets voor "iets anders", of mss een Noriker, of een Mérens voor de ponyliefhebbers?

Edit: ah daar komt de noriker al voorbij :)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:25

Dressuur kan ook ;)
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:25

Een merens, hadden we ook eerst ipv Connor, toen dat niet goed ging waren we ook eerst weer gaan kijken naar een maar niet kunnen vinden. En anders een bouillonais of hoe schrijf je die stevige jongens en meisjes.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:27

hmmm ik denk een knapstrupper ofzo
of idd shire of iets dergelijks

eigenlijk val k op bont en sokken dus iets anders dan de tinker is er voor mij niet haha

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:28

Ik zou voor een ijslander gaan. Ben naast tinkers helemaal weg van die paardjes.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:31

Ik ben ook helemaal gek van Tinkers, maar waar kwam ik mee thuis? NRPS :')

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:35

ik heb gekozen voor een tuiger of een fries.Tuiger omdat ik dat stevige ervan wel echt heel mooi vindt(ik heb iets met stevige paarden)en fries enkel als het een bonte fries zou zijn of een barokke fries.geen moderne ,die vindt ik niet mooi.

vjseegers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:39

Ben altijd gek geweest op bonte paarden en.....Friezen.
Was bij zoeken naar een paard eigenlijk eerst op zoek naar een geschikte Appaloosa, maar kon eigenlijk toen niks vinden wat bij mij zou passen , qua prijs en maat. En mooie Friezen zonder gebreken en in een redelijke prijsklasse waren er ook al niet.
Toen vond ik Tinka, die was en bont en....had ook nog wel iets weg van een Fries. Dus.... *\o/*

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:44

Misschien wel een mooie grove Welsh Cob of een Noord-Zweed! Ben toch ook nog steeds wel erg gecharmeerd van het spaanse schone! en een mooe Bels kan k ook zeker wel waarderen, of een Shire met veel wit.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:50

Clydesdale vind ik prachtig, of een Merens en zelf vind ik een mooie Groninger ook prachtig!

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:01

Een shetlander, maar die was er al voordat de tinker kwam. :+

Mijn andere keuze is een Nordsvenks/ Noord-Zweed, prachtige paarden vind ik dat!

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 15:05

Leuke reacties hier :) Er zitten er nog een hoop bij waar ik niet aan had gedacht :)

@Snowdon: wow! dat ziet er erg gaaf uit, maar wellicht niet erg alledaags voor de meeste Clydesdales :)
@supertinkie: ijslanders zijn ook tof, heb er een keertje op mogen rijden, was heel erg leuk :) En dat ze wat kleiner zijn is voor jou dus geen prbleem?

Zo te zien ook nogal wat mensen die bont-fanaat zijn (kan zelf ook geen genoeg krijgen van al die unieke bontjes) <3
@elliecuijk: Een bonte fries komt in mijn vocabulair niet voor, ben ermee opgegroeid dat een fries zwart moet zijn en anders is het geen fries :o Maar goed, *knip* ik snap wel wat je bedoelt :)). Hebben je die panterbonte "fries" wel eens gezien (ff googelen op leopard friesian)?

Zouden jullie met je alternatieve ras dan hetzelfde gebruiksdoel hebben? Bijv. mennen of western (een paar mensen gaan voor een quarter)?
Laatst bijgewerkt door LindyH op 06-02-19 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Stukje tekst verwijderd op verzoek.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:13

heb zelf een flinke haflinger merrie, maar alles wat body heeft bevalt me wel. vind trouwens de noriker en schwardswalder ook erg mooi.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:17

Dan zou ik toch (weer) voor de KWPN gaan..... Maar wel een steviger type met een koppie met veel uitstraling.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:21

Als ik niet voor de Tinker was gevallen tien jaar geleden én ik was 15cm korter geweest dan had ik nou een IJslander in de wei staan :j Heerlijke paarden vind ik dat. Zo jammer dat het er nu gewoon niet uit ziet als ik er op stap, wat ze ook over volwassenen op IJslanders mogen zeggen.

Haflingers en Fjorden heb ik helemaal niks mee. Leuk om naar te kijken :+ Bels is me te groot. Heb er jarenlang eentje verzorgd, daar wandelde ik mee. Was me veel te veel paard om te rijden :=

karla60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:25

ik ben echt gek van tinkers de zware en bont maar er komt echt nog een keer een schwarzwalder fuchs bij dan wel een veulen die zijn ook te gek wil het dan wel zelf uit duitsland halen een echte donker bruine met witte manen en staart,
. <3

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:36

@gwahir:ik bedoel een echte bonte fries,geen kruising van.zo een als willem van nassaue(als ik het zo goed schrijf.Ik had er nog nooit van gehoord,maar een tsalgenoot vertelde er over.Of anders een barokke fries,lekker stevig gebouwd.niet die modernere versies die zo slank zijn en bijna geen sokken meer hebben.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:38

elliecuijk, dat is geen bonte fries maar een barock pinto :) een kruising fries x warmbloed