Dit is zeker geen rodblakke, maar gewoon een brunblakke ook wel isabel genoemd. De meest geziene fjordenkleur dus. Overigens is hij wel topzwaar op deze foto's. Afvallen is misschien geen overbodige luxe voor zijn gezondheid.
ok dankjewel. ja ik weet ook niet hoe orin zo dik is. ik dacht eerst dat ze zwanger was. ik kan ook alleen met een boomloos zadel op haar rijden of een XXl parellizadel.
fjordnina
Geplaatst: 24-12-11 13:24
Kvit is inderdaad het zeldzaamst omdat die kleur niet erkend wordt door het stamboek. Gul zie je volgens mij inderdaad nog minder dan uls.
Kvit is inderdaad het zeldzaamst. Ik heb er een en waarschijnlijk ook de enige in nederland. Maar Uls en gul zie je ook weinig, uls is een verdunning van brunblakke en gul van rodblakke. Mijn kvit is een dubbel verdunning van uls en dus wit met blauwe ogen. Leuk koppie heeft Orin.
Keandra
Geplaatst: 28-12-11 12:06
volgens mij is gul het minst voorkomend, bij de kleuren toegelaten door het stamboek als je naar alle mogelijke kleuren kijkt is het denk ik kvit
wij hebben een uls staan, dus voor mij is dat niet zeldzaam hoor (in BE is er een uls dekhengst, soms zelfs 2) dus die kom je al mee rtegen als je bij liefhebbers gaat