Home 't Ranch Explosion

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Home 't Ranch Explosion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 15:00

Ik ben op zoek naar foto's en informatie over Home T ranch Explosion

Een Welsh B hengst van 1990 (v. Pendock Plato)
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 4495_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 4537_n.jpg
Deze heb ik al, ik zou er ook al heel veel mee zijn om te weten wie deze gemaakt heeft want vermoedelijk heeft die persoon er nog meer.

In mijn zoektocht een paar jaar geleden ben ik iemand tegen gekomen op het welsh forum die "welsh lady" noemde die foto's had maar die heeft me nooit meer geantwoord.

Dus is er hier iemand die me kan helpen om aan meer foto's /info te geraken over mijn prins?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:15

de foto's zijn gemaakt door Ellen van Leeuwen. Destijds de vaste fotografe op bijna alle welsh evenementen. Helaas zien we haar niet meer op de keuringen. Jouw foto's zijn genomen tijdens de hengstenkeuring in Ermelo.

Ayasha
Blogger

Re: Home 't Ranch Explosion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 22:23

Dankjewel patrick!!!! JE hebt me hier mee al enorm vooruit geholpen!!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:31

kan me hem eigenlijk niet echt heugen. Volgens mij toen niet goedgekeurd als stamboek hengst in Nederland wellicht vertrokken naar Duitsland of Belgie en daar misschien wel goedgekeurd. Neem aan dat hij als 3 jarige toen al is verkocht?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 23:50

Nope, hij is een jaar stamboekhengst geweest volgens het welsh stamboek maar daarna terug geplaatst naar basisboek omdat er geen nakomelingen getoond waren. Hij heeft tot zijn 14 jaar bij zijn fokker in Geule staan en gezien er wel nakomelingen van hem zijn (HTR artax bv) heeft hij ook gedekt. Op zijn 14 heb ik hem over gekocht van de fokker die er mee stopte. Nu staat hij dus in België.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:54

In Geule of Geulle?
Heb je nog contact met de fokkers uit Geul(l)e? Dat is vlakbij mij, ik zou eens wat navraag voor je kunnen doen als je nog geen contact met ze hebt.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:58

nakomelingen werden pas getoond na vier dekseizoenen dus dat verhaal kan volgens mij niet helemaal kloppen. Weet eigenlijk niet of destijds de term basisboek hengst al bestond. Wellicht kon Amory hem wel voor eigen merries inzetten, maar dat is natuurlijk een heel ander verhaal. Gaat hierom foto's van hem in zijn jongere jaren.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:05

heb het nog ff nagezocht in het oude hengstenboek. Hij is inderdaad goedgekeurd geweest als stamboekhengst. Sorry wist ik niet meer.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:21

David was volgens mij een vos als ik het me goed herrinner. Die is destijds nog wel eens geshowd op keuringen met buitenlandse juryleden.
Kunt bij het stamboek wellicht een overzicht aanvragen met nakomelingen van jouw hengst. Wordt het zoeken misschien wat makkelijker al vrees ik dat er niet veel nakomelingen zijn van hem.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 16:17

David was inderdaad een vos en naar ik meen ook niet van Pendock Plato maar ben er niet heel zeker van.b Heb zijn papieren nooit in handen gehad gezien ik als een blok voor Explosion viel.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:33

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 18:43

:j Klopt, zij weet helaas ook niet waar de fokker nu is. En ik zou hem heel graag willen laten weten dat Explosion nog kerngezond is... Explosion was toendertijd zo'n beetje zijn oogappeltje...