2 paspoorten of 1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

2 paspoorten of 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 14:44

Ik ga misschien een welsh C kopen.

Deze heeft per ongeluk 2 chips. een engelse en een nederlandse. Bij de engelse zit ook een paspoort vanuit
engeland. Het nederlandse paspoort is waarschiijnlijk nooit aangevraagd.

Nu is mijn vraag moet ik nog papieren aanvragen in Nederland mocht ik deze pony kopen?
En kan ik problemen krijgen op wedstrijden met een dubbele chip?

Heb dit nog nooit aan de hand gehad mijn 2 welsh A pony's hebben gewoon nederlandse paspoorten
en staan ook op mijn naam geregistreerd.

Graag jullie bevindingen.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:49

Dubbele chip is voor zover ik weet verboden.
Ik zou hem laten staan in ieder geval.

patrick76

Re: 2 paspoorten of 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:25

chips verdwijnen wel eens in het lichaam dus twee chips kan zomaar. Dubbele paspoorten is volgens mij wel verboden. Voor de sport hoef je geen papieren aan te vragen. Misschien verstandig om de aanwezigheid van 2 chips door een dierenarts te laten vastleggen op papier. Als er maar 1 klopt met het paspoort en je die laat vermelden op je startkaart en desnoods extra vermeld bij de KNHS zie ik persoonlijk het probleem niet.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 10:53

dank je patrick. Dus gewoon engels papier aanhouden. Krijg ik dan nog wel een registratiebewijs van het nwpcs als ik hem daar aanmeld. Wil er misschien ook mee naar de keuring maar de voorkeur ligt bij de sport. Ik ga het ook nog eens navragen bij de KNHS.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:59

inderdaad gewone engelse paspoort aanhouden. Als je er mee naar een keuring van het NPWCS wilt, mits het een merrie of ruin is, oudere hengsten kunnen alleen naar de hengstenkeuring, zal je pony moeten worden opgenomen in het stamboek en krijg je er ook een Hollands papier bij.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:31

patrick76 schreef:
inderdaad gewone engelse paspoort aanhouden. Als je er mee naar een keuring van het NPWCS wilt, mits het een merrie of ruin is, oudere hengsten kunnen alleen naar de hengstenkeuring, zal je pony moeten worden opgenomen in het stamboek en krijg je er ook een Hollands papier bij.

Tenzij je bij het wpcv gaat. Of vergis ik me daarbij?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 00:28

het is een ruin en mijn andere pony's zijn ook bij het nwpcs geregistreerd. Als ik m zou kopen ga ik me nog wel verdiepen in het paspoort en de chipnummers laten nakijken.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:48

Het nederlandse paspoort niet aangevraagd kan ik me haast niet voorstellen, die krijg je namelijk tijdens het chippen

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:49

matasja schreef:
Het nederlandse paspoort niet aangevraagd kan ik me haast niet voorstellen, die krijg je namelijk tijdens het chippen

tenzij je de papieren van de chipper niet opstuurt naar een paspoort-uitgevende organisatie ;) Kan dus prima. Gevalletje verkeerde zuinigheid???

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:14

uryanne schreef:
matasja schreef:

tenzij je de papieren van de chipper niet opstuurt naar een paspoort-uitgevende organisatie ;) Kan dus prima. Gevalletje verkeerde zuinigheid???

precies kan wel degelijk

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:34

ah ok, hier kwamen ze vanuit het stamboek chippen en hadden de laatste keer een paspoort mee en hebben het veulen meteen geschetst, vandaar dat ik dacht dat dit standaard bij de chip zat