Tussen de andalusiërs/PRE in Spanje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Tussen de andalusiërs/PRE in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 20:47

Hallo,

ik plaats ook even mijn advertentie hier. Het is altijd mijn droom al geweest om een paar maanden/jaar te werken met PRE's/Andalusiërs in Spanje. Nu zit ik in mijn laatste jaar dierverzorging en vind ik dat het volgend jaar tijd is om mijn droom waar te maken!
Ik zou heel graag op een stal terecht komen waar ik ook mag rijden (ik kan prima rijden) en uiteraard ben ik ook niet vies van mesten, vegen e.d.
Ik kan nog geen spaans, maar ben zeer bereid dit te leren! Ik zou dan ook nu al een boek kopen om de basis een beetje te gaan leren. Maar ik zou het dan dus wel fijn vinden als het bedrijf een beetje engels kent zodat we elkaar, zeker in het begin, wel dingen duidelijk kunnen maken. En dan hulp daar om spaans te leren zou fijn zijn!

Nu vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die ervaringen met mij willen delen! Ook suggesties voor stallen e.d. zou ik graag willen horen. Ook vroeg ik mij af waar ik allemaal aan moet denken qua kosten/verzekeringen e.d. Ik hoef er echt niet voor het geld te werken, maar zou wel normaal rond willen komen elke maand, dus een beetje zakgeld zou fijn zijn.

Ik ben bekend met de site van yardandgroom, hier kijk ik ook geregeld op!

Graag hoor ik van alles!

Groetjes Linda

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:16

Ik zou dit ook eens graag doen dus houd dit topic ook in de gaten... Alleen zou ik niet voor een jaar kunnen want ik heb zelf een bedrijf in NL, en een man en een huishouden, dus bij mij zou het zijn voor 4 tot 6 wk :D

heb je zelf ook een PRE _Linn_?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 15:58

Kady1 schreef:
Ik zou dit ook eens graag doen dus houd dit topic ook in de gaten... Alleen zou ik niet voor een jaar kunnen want ik heb zelf een bedrijf in NL, en een man en een huishouden, dus bij mij zou het zijn voor 4 tot 6 wk :D

heb je zelf ook een PRE _Linn_?

Nee ik heb helaas (nog) geen eigen paard. Ik rijd alleen eens per week op de manege. Heb daar de laatste tijd wel een vast paard, een enorm leuke merrie (zie onderaan profiel, Dixie). Heb een enorme klik met haar en zou haar dolgraag willen hebben! Maar ben door een stage de PRE heel erg leuk gaan vinden! Ben nog nooit in Spanje geweest maar op een of andere manier trekt het mij heel erg.

_Linn_

Re: Tussen de andalusiërs/PRE in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 22:56

Jeej heb boekjes spaans gehad! Dus kan vast beginnen met leren! Er zat ook een cd en een app voor op me telefoon bij, heel vet dus!

pennie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:10

Wat een geweldig leuk idee, alleen lijkt het me niet makkelijk.
Het gaat niet zo goed met de paardenwereld en zeker niet in Spanje.
Werken in Spanje is ook niet makkelijk, het kan er vaak heel heet zijn en dan moeten de paarden toch verzorgd worden. Misschien kun je advies vragen aan de diverse PRE-importeurs hier op bokt? Zij weten vast wel hoe je dit moet aanpakken. Anders kun je misschien een baantje zoeken in de horeca voor het geld en als vrijwilliger werken in een stoeterij? Spaanse fokkers zijn erg op hun paarden gesteld en laten niet zomaar iedereen op hun paarden rijden, makkelijk zal het dus niet worden. Ook is het Spaans leren spreken een must want de meeste Spanjaarden spreken slecht of geen Engels.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 12:03

pennie17 schreef:
Wat een geweldig leuk idee, alleen lijkt het me niet makkelijk.
Het gaat niet zo goed met de paardenwereld en zeker niet in Spanje.
Werken in Spanje is ook niet makkelijk, het kan er vaak heel heet zijn en dan moeten de paarden toch verzorgd worden. Misschien kun je advies vragen aan de diverse PRE-importeurs hier op bokt? Zij weten vast wel hoe je dit moet aanpakken. Anders kun je misschien een baantje zoeken in de horeca voor het geld en als vrijwilliger werken in een stoeterij? Spaanse fokkers zijn erg op hun paarden gesteld en laten niet zomaar iedereen op hun paarden rijden, makkelijk zal het dus niet worden. Ook is het Spaans leren spreken een must want de meeste Spanjaarden spreken slecht of geen Engels.

Bedankt voor je bericht! Ik heb via iemand van bokt een stal gevonden. Dit zijn vrienden van haar. Ik heb gister een mail naar hun gestuurd en wacht nu op antwoord. Schijnbaar spreekt die vrouw spaans, duits, engels en zelfs een beetje nederlands. Dus dat zou dan wel goed moeten komen. Ik heb hier ook al boekjes om de basis van spaans te leren. En ik zie het niet zitten om daar in de horeca te werken, ik wil wel echt op een stal. Ik lees meerdere verhalen van mensen die het doen/hebben gedaan dus het is wel mogelijk. En die mensen hebben ook op de site staan dat ze vaker werken met 'working students' dus ik neem dan aan dat ze ervaren zijn met mensen zoals ik.

pennie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:11

Wat goed! Ik ben echt blij voor je, Spanje is een heel gaaf land en als je eenmaal besmet bent....
Ik heb er twee (half)spaanse kinderen aan overgehouden en heb inmiddels een PRE dus kijk uit:-)
Ik welk gedeelte van Spanje staat die stal?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 15:01

pennie17 schreef:
Wat goed! Ik ben echt blij voor je, Spanje is een heel gaaf land en als je eenmaal besmet bent....
Ik heb er twee (half)spaanse kinderen aan overgehouden en heb inmiddels een PRE dus kijk uit:-)
Ik welk gedeelte van Spanje staat die stal?

Hier heb ik een bericht naar gestuurd: http://www.antonioconejo.de
Tis nu alleen nog wachten op antwoord...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 14:03

Jeeeej ik heb een mail terug uit Spanje! :D Het is mogelijk dat ik vanaf oktober daar op die stal kan werken! :D Nu dus maar weer een mail terug sturen met een hele bups vragen! :D

elduende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:31

_Linn_ schreef:
Jeeeej ik heb een mail terug uit Spanje! :D Het is mogelijk dat ik vanaf oktober daar op die stal kan werken! :D Nu dus maar weer een mail terug sturen met een hele bups vragen! :D

Linda,
Laat me eens weten welke regio in Spanje je terecht kan.
Zelf heb ik 15 jaar in de regio van Alicante gewerkt met PRE-paarden.
Ben pas sedert enkele maanden terug (Belgie).

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 13:38

@ elduende: die stal is in cartama. Maar ik ontvang nu geen reactie meer van ze, dus denk dat dit alweer neit door gaat.... Mag ik weten welke stal jij hebt gewerkt? Zou dat iets voor mij zijn denk je als je mijn verhaal leest?

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:42

wauw wat een leuk idee! ik volg dit topic even,

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 13:44

@ pressent: prima hoor! Helaas alleen momenteel geen nieuws...het vordert niet echt lekker.

elduende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:34

Linn,
Ben momenteel onderweg, maar laat je snel iets weten.
Heb zelf op finca El duende gewerkt, ja het lijkt me iets dat Jij zou kunnen doen.
Primordiaal is een basis van de spaanse taal..
Tot later

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 17:14

elduende schreef:
Linn,
Ben momenteel onderweg, maar laat je snel iets weten.
Heb zelf op finca El duende gewerkt, ja het lijkt me iets dat Jij zou kunnen doen.
Primordiaal is een basis van de spaanse taal..
Tot later

Heb je misschien een site van hun waar ik op kan kijken? En wat heb jij daar gedaan dan?

elduende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 06:32

Jammer, de site bestaat niet meer door overname van het bedrijf.
bekijk eens volgende site: mino.es (yeguada el miño is een van de meest vooraanstaande kwekers van spanje) --- yeguada athabasca.com ----yeguada cuevaserrana.es
Dit zijn mensen die uitsluitend met PRE werken.
Zoals reeds vermeld, om in aanmerking te komen om daar aan de slag te kunnen of een stage te lopen, is de spaanse taal van groot belang.
Als je eventueel bij een manege aan de slag wenst, waar er met PRE en cruzado gewerkt kan worden, zie eens op de site villasalada.es. Hier komen veel engelstalige ruiters en ook hier spreekt de eigenares een beetje nederlands.Ze hebben er een groot restaurant die vele shows geeft met PRE paarden.
Hou toch rekening dat de lonen in spanje een groot stuk lager liggen......

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 09:32

Hee bedankt! Ik spreek alleen natuurlijk niet meteen vloeiend spaans. Ik heb nu een boekje dat me de basis van spaans kan leren en wie weet als dit allemaal doorgaat dat ik dan van de zomer een cursusje kan doen maar dan alsnog kan ik geen vloeiend spaans natuurlijk. Ik zou eens even op die sites kijken als ik tijd heb!

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:39

Linn: ik had gisteren Antonio en Susanna aan de telefoon. Susanna zei dat je had aangegeven in Juli te willen komen en daarna in Oktober en ze is niet zeker van wat je nu wilt. Dus misschien nog even je mailwisseling nalezen en eventueel duidelijkheid scheppen. Dat helpt ;-)

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:40

elduende schreef:
Hou toch rekening dat de lonen in spanje een groot stuk lager liggen......
Hoeft niet hoor. Gewoon goed zoeken! :D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 21:37

Elskevree schreef:
Linn: ik had gisteren Antonio en Susanna aan de telefoon. Susanna zei dat je had aangegeven in Juli te willen komen en daarna in Oktober en ze is niet zeker van wat je nu wilt. Dus misschien nog even je mailwisseling nalezen en eventueel duidelijkheid scheppen. Dat helpt ;-)

Heej wat raar! Ik heb toch echt nergens juli genoemd ofzo.... staat niet in de mails... maar mag ik vragen waarom Susanna mij dan niet zelf mailt over duidelijkheid?

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:52

Dat weet ik niet. Je kwam toevallig ter sprake (kortstondig). Misschien heeft ze iets door de war gehaald. Ze werkt 7 dagen per week in stal en de mail moet "ernaast" nog afgewerkt worden... Nou ja, je hebt in ieder geval een kans om daar te werken dat zei ze wel!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 21:54

Owkee maar moet ik haar nu dan nog een keer mailen? Want ik heb verder nog steeds geen antwoord van haar ontvangen.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:04

Je hebt pb

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:33

Ik hou dit even in de gaten, ik studeer nu Spaans en wil er graag een keer tussenuit. Ik twijfel nog of ik zoiets wil doen zoals jij van plan bent of dat ik gewoon ga doorstuderen in Spanje...