Friezen Stoeterij Ravensbos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kayleedeen15

Friezen Stoeterij Ravensbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 00:39

hallo,
ik lees zoveel slechte dingen over de fokkerij, wat TOTAAL niet waar zijn!
Bijv. niet klantvriendelijk is belachelijk, ik kom der vaak genoeg.
De stallen niet goed uit zien, is ook niet waar, er word ELKE DAG veel tijd ingestoken!
Paarden zijn mager, belachelijk als ze ergens genoeg te eten krijgen is het wel bij Ravensbos.
En voor de mensen die op zoek zijn naar een mooie fries met goede kwaliteiten, ga niet meteen af op de slechte opmerkingen van andere mensen over deze stal, en neem de tijd en ga zelf kijken.
Met andere woorden, ik vind het de beste stal waar ik tot nu toe ben geweest :).

Groetjes.

Nicoletto

Re: Friezen Stoeterij Ravensbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:56

Lees je echt zoveel negatieve berichten over Ravensbos?
Dat kan ik me nauwelijks voorstellen;
Onze topper is er gefokt en tijdens de aankoop,maar ook nu nog,hebben we uitstekend advies en begeleiding gekregen.
Dankzij mijn instructeur,die ook verbonden is aan de stoeterij,heb ik eindelijk echt leren rijden en met succes..
Wat je zegt over de stalling,verzorging en voeding kan ik alleen maar beamen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 01:08

F-AM -> BKR

kayleedeen15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 13:06

Nicoletto schreef:
Onze topper is er gefokt en tijdens de aankoop,maar ook nu nog,hebben we uitstekend advies en begeleiding gekregen.
Dankzij mijn instructeur,die ook verbonden is aan de stoeterij,heb ik eindelijk echt leren rijden en met succes..

Er komen zeker toppers vanaf daarom snap ik ook niet waarom mensen zulke dingen zeggen?

Webbie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:09

Zo denk ik dat er over elke handelsstal- stoeterij wel slechte en goede dingen te vinden zijn. ik zou zeggen gewoon gaan kijken en zelf oordelen.

Hier overigens ook goede ervaringen hoor!

kayleedeen15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 13:26

Webbie123 schreef:
Zo denk ik dat er over elke handelsstal- stoeterij wel slechte en goede dingen te vinden zijn. ik zou zeggen gewoon gaan kijken en zelf oordelen.

Hier overigens ook goede ervaringen hoor!

dat ben ik met je eens :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:52

Je hebt het zeker over dat topic van dat paspoort dat paard komt ook van Ravensbos toch?

Tja je houdt toch altijd mensen die wel en niet tevreden zijn je kan namelijk niet iedereen tevreden houden. Al moet ik zeggen dat het gebeuren met dat paspoort erg slordig is van ze.

KusNiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:23

Tigra_ schreef:
Je hebt het zeker over dat topic van dat paspoort dat paard komt ook van Ravensbos toch?

Tja je houdt toch altijd mensen die wel en niet tevreden zijn je kan namelijk niet iedereen tevreden houden. Al moet ik zeggen dat het gebeuren met dat paspoort erg slordig is van ze.

Precies en daar ging mijn toppic over.. Ik heb verder niks aan te merken op Ravensbos alleen is de manier van doen wel jammer... De stallen in de gangen zien er indd keurig uit. Echter heeft mijn ervaring toch niks temaken met de stallen? Noir was niet te dun en zag er goed uit hoor.. Alleen wederom jammer dat ik het gevoel had dat ik niet serieus genomen werd en dat heb ik haar ook gezegd. Mij werd gezegd dat hij een paspoort had.. en bij de keuring bleek hij ineens helemaal nieteens gechipt te zijn.. Maar al met al maakt het hem niet minder.. Hij is een lieverd! en leert erg snel.. Als ik wil kan hij nog 2 weken terug om te beleren.. Als ik wat wil weten kan ik bellen dus daar ligt het allemaal niet aan.. Ik ben alleen een andere behandeling gewend!! Er komen zeker kanjers van Ravensbos en hij heeft niet voor niets de naam van de stoetterij meegekregen.. Mja.. Jammer dat mensen denken dat ik heel negatief ben over Ravensbos.. Dit is namelijk helemaal niet het geval.. Maar goed.. iedereen interpeteerd het op een andere manier.

Maar als je de zoekfunctie gebruikt kom je indd vele verhalen tegen en daar is de mijne nog een heel positief verhaal bij...

Nicoletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:59

Nou dat lijkt me een duidelijke en eerlijke toelichting.
Veel geluk en succes met Noir!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:09

Ik ben zo'n 3 jaar geleden daar geweest. We hadden van te voren gebeld en door gegeven wat onze 'eisen' waren, was allemaal geen probleem. Toen wij een paar dagen erna een paar uur in de auto hadden gezeten en daar aankwamen bleken ze geen een paard te hebben die ze beloofd hadden. Het paard waar we voor kwamen kijken was de dag ervoor naar Engeland vertrokken. Vond het erg jammer want er waren ons andere dingen beloofd. Niettemin waren het verder aardige mensen.

Nicoletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:22

O,dat is balen!
Iets dergelijks is ons ook overkomen toen we naar Noord Brabant reden voor een paard.

FredEd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:31

Ik heb ook geen negatieve ervaringen met ravensbos,
De paardjes krijgen genoeg te eten, komen genoeg buiten zowel zomer en winter,
word 2x in de week gemest, paardjes worden netjes verzorgd en ga zo maar door.

kayleedeen15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 20:27

KusNiek schreef:
Tigra_ schreef:

Precies en daar ging mijn toppic over.. Ik heb verder niks aan te merken op Ravensbos alleen is de manier van doen wel jammer... De stallen in de gangen zien er indd keurig uit. Echter heeft mijn ervaring toch niks temaken met de stallen? Noir was niet te dun en zag er goed uit hoor.. Alleen wederom jammer dat ik het gevoel had dat ik niet serieus genomen werd en dat heb ik haar ook gezegd. Mij werd gezegd dat hij een paspoort had.. en bij de keuring bleek hij ineens helemaal nieteens gechipt te zijn.. Maar al met al maakt het hem niet minder.. Hij is een lieverd! en leert erg snel.. Als ik wil kan hij nog 2 weken terug om te beleren.. Als ik wat wil weten kan ik bellen dus daar ligt het allemaal niet aan.. Ik ben alleen een andere behandeling gewend!! Er komen zeker kanjers van Ravensbos en hij heeft niet voor niets de naam van de stoetterij meegekregen.. Mja.. Jammer dat mensen denken dat ik heel negatief ben over Ravensbos.. Dit is namelijk helemaal niet het geval.. Maar goed.. iedereen interpeteerd het op een andere manier.

Maar als je de zoekfunctie gebruikt kom je indd vele verhalen tegen en daar is de mijne nog een heel positief verhaal bij...

ik kan er zelf niet over meepraten hoe het precies gaat met de paspoorten bij ravensbos, maar ik heb ook verhalen gehoord dat ze te mager waren, en dat de stallen onverzorgd waren, en dat vind ik niet juist, dat mensen dat zeggen. en dat wou ik even mededelen :). Verder denk ik persoonlijk dat jij niet zo heel negatief bent over ravensbos want ik zovere kan ik niet meepraten over de paspoorten.

groetjes.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:10

Ik heb persoonlijk wél negatieve ervaring met Ravensbos.
Wat mij ontzettend stoort is dat ze niet eerlijk zijn geweest tegen me. Preciese verhaal zal ik niet open en bloot op bokt zetten maar ik ga er never nooit niet meer heen.
(En in de tijd dat ik er even gestald stond was het hooi niet al te best en was ik ook blij dat ik er weg kon)

irishcobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:15

ook ik heb geen goede ervaring met stoeterij ravensbos.
paard waar ik voor kwam was er ook ineens niet meer.
we hebben toen naar een ander paard gekeken op advies van hun moest zo een braaf beginners paard zijn maar helaas eenmaal bij ons thuis bleek dit absoluut niet het geval te zijn .(ja daar heb ik er ook op gereden nadat ze er zelf op hebben gereden dat deden ze al voordat we eraan kwamen mijn fout dus).
toen we de merrie op gingen halen bleek ze onder een soort van schimmelinfectie te zitten.

nadat we toch besloten hadden dat de merrie niet geschikt was als beginners paard wouden ze haar wel terug nemen en kon ik kiezen uit 2 andere merries helaas moesten we daar zoveel bij gaan betalen dat dat voor mij geen optie was en ik uiteindelijk besloten heb om de destbetreffende merrie zelf te verkopen met het verhaal dat ze absoluut geen beginners paard was.
paard heeft uiteindelijk wel een goed huisje gekregen en werd echt door de nieuwe eigenaars gezegd dat ze dat paard nooit als beginners paard hadden mogen verkopen.

en zo heb ik zelf nog wel meer verhalen gehoord .

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:16

Nicoletto schreef:

Wij hebben ook 2 friezen bij hun gekocht en daar een tijdje gestaan. Heb ook super begeleiding gehad :) Mijn topper is er niet gefokt, maar is als 6maanden oud veulen naar hun gekomen. Ook hier alleen maar positieve berichten :)

Nicoletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:07

Hmmm,persoonlijk hebben wij het dus getroffen,en met ons genoeg anderen.
Conclusie,of moraal van het verhaal is dan misschien inderdaad:

Webbie123 schreef:
Zo denk ik dat er over elke handelsstal- stoeterij wel slechte en goede dingen te vinden zijn.

kayleedeen15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 13:20

Naja, iedereen bekijkt natuurlijk ook zijn bezoek anders, en het klopt ook over bijna elke stal staab er wel goede en slechte dingen te vinden.

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:35

Ik heb ook zeker goede ervaringen met Ravensbos. Snap dat het balen is als je er heen rijd en het betreffende paard is er niet, maar dat komt vaker voor bij handelsstallen. Mijn topper komt er vandaan. Is ook niet bij hun gefokt maar als veulen daarheen gegaan. Verder ben ik nog terug geweest voor stamboekkeuring daar, op hun kosten. Stal enzo stond lekker klaar voor hem (wij moesten 2,5 uur rijden) lekker veel stro en hooi zodat ie wat te doen had. Ik ben er echt heel positief over!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:19

een handelsstal is een handelsstal. Als jij duidelijk aan kan geven wat voor paard je zoekt of zou willen zul je bij een goede handelaar een paard aangeboden krijgen die daaraan voldoet.