[TI] welke dingen doen jullie s"winters met je tinker.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

karla60

welke dingen doen jullie s"winters met je tinker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 20:39

welke dingen doen jullie s"winters met je tinker,vooral nu het zulk slecht weer is en je hebt geen binnen bak tot je beschikking.
want als het zo nat en koud is heb ik niet altijd zin om te rijden,ga wel veel met hem lopen samen met de honden het bos in,
maar brighton 1 van de 2 vraagt heel veel aandacht hij is wel al 8 en loopt wel overdag en het land samen met zijn maatje van 3,5.
die plaagt hij heel veel }> opjagen op zijn knieen laten vallen en zijn kont bijten, dat doet hij zomers nooit dan zijn ze heel lief voor elkaar maar dat is zijn manier om aandacht te trekken.
dus ik vroeg me af wat jullie doen samen met je paardtje. {:)
grondwerken doen we ook wel maar hij vindt de bak ook niet reuze leuk ,zomers rijden we altijd buiten en het bos "dan maken we vele km wat hij super vindt dat mist hij nu wel een beetje maar alles is nu zooooo nat ook en het bos. ;(
dus ik hoop dat jullie wat nieuwe ideetjes hebben *\o/*

snowdon

Re: welke dingen doen jullie s"winters met je tinker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:30

Lekker met de andere paardjes laten spelen ;)
En gewoon af en toe eens rijden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:39

Niks :+

Af en toe eens een buitenrit.. als de buitenbak droog is misschien eens longeren of los springen of wat grondwerk..
De paarden zitten er niet mee hoor :D

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:08

Als je er langs kan lopen naar/ in bos kun je er toch ook gewoon op gaan zitten :P

Hier ga ik in weekend gewoon nog steeds als t ff kan stukkie door bos :j :z Meestal lukt het me wel tussen de buien door :)) Hou vanaf vrijdag buienradar in de gaten (de 5x3u) en probeer dan zo mijn weekend in te plannen dat ik de meeste kans heb op minstens een droog uurtje met Say 8-) Afhankelijk van het weer wordt het dan soms dus wel eens een korter ritje van ca 45min-1u ;) maar we zijn allebei gauw tevree :D wat leuke paadjes, beetje actie, stukkie relaxen, stukkie hei/ bergje in galop =:)
en vaak dan dus niet/ nauwelijks nat geworden :)

Doordeweeks kan ik helaas bijna alleen 's avonds -O- de bak blijft hier gelukkig wel goed droog, maar ik vind het soms saai en in de bak is het veel irritanter als het miezert of zo :o dus dan laat ik haar wel vaker staan en/ of wissel ik het af met beetje los longeren of zo of gewoon een zeer uitgebreide poetsbeurt als der lijf droog is :Y)

Verder vermaakt ze zich idd wel op de wei met der vrienden :j

taggart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:31

Eigenlijk weinig

Als het weertechnisch kan maak ik een rit buiten, maar anders staat ze gewoon lekker met dochterlief in de wei
Dan knuffelen we daar wat meer!!!

vjseegers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:09

Zolang de bak het toelaat dressuur oefeningen rijden of free-stylen, anders buitenritten of wandelen over de weg. Gaat dat ook niet als het bijv. erg regent of glad is, dan doe ik VD met Tinka in stal. Vindt ze ook heel leuk om te doen. Zo ben ik er nu aan het leren apporteren. VD is ook goed voor de gehoorzaamheid, dus daar heb je in de zomer ook nog plezier van.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 02:00

Masseren met rustgevende massageolie, heel goed voor de onderlinge band met je paard. Rekoefeningen voor hals en rug (achter een snoepje aan ofzo). Met een bal spelen in de bak, spannende objecten in de bak leggen en daar samen naar toe zonder bijvoorbeeld halster en touwen. Is leuk om te zien dat je paard je zo vertrouwd, dit kan allemaal in vrij weinig tijd en ruimte, eventueel kan je het ook onderbreken bij een regenbui.
Je tuig poetsen in de stal, gezellig bij elkaar zijn zonder iets van elkaar te "moeten".

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:17

Hier doe ik veel aan VD en dan ook wel dressuurmatige dingen. Verder als de bak het toelaat longeren, lange teugelen en aan de hand werken. En als het kan zo nu en dan eens een ritje in de bak is hier langs de weg geen doen.

En hij speelt natuurlijk met zijn vriendje Rocky. Dat is toch wel erg belangrijke beweging en uitdaging samen met de ander.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 15:43

nu deze winter vrij i.v.m. leeftijd
mag lekker nu alle dagen overdag in de paddock spelen.
en af en toe als het weer toelaat even wandelen.
en geregeld loslaten in grote bak of even gek te doen.
komende winters buitenritjes
geen bakwerk.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:17

paard laten zijn in de blub haha
extra hooi geven en verder lekker paard zijn in de wei

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:05

Als het droog is ga ik of in de bak rijden of in het weekend een buitenritje. Is helaas nog niet vaak voorgekomen met het slechte weer de laatste tijd.... Gisteren ben ik een stukje gaan wandelen tussen de buien door. Is ze toch even uit de paddock waar ze de hele dag instaat (en s'nachts op stal). Ze vond het geweldig totdat het weer hard ging regenen en we maar weer terug zijn gegaan.

karla60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 14:36

Becs schreef:
Masseren met rustgevende massageolie, heel goed voor de onderlinge band met je paard. Rekoefeningen voor hals en rug (achter een snoepje aan ofzo). Met een bal spelen in de bak, spannende objecten in de bak leggen en daar samen naar toe zonder bijvoorbeeld halster en touwen. Is leuk om te zien dat je paard je zo vertrouwd, dit kan allemaal in vrij weinig tijd en ruimte, eventueel kan je het ook onderbreken bij een regenbui.
Je tuig poetsen in de stal, gezellig bij elkaar zijn zonder iets van elkaar te "moeten".

goed idee had van de zomer een boek gekocht over massage met paarden heb hem weer gevonden vinden ze heerlijk.
bedankt {:)

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:58

Wandelen door de velden en over straat, en grondwerk in de bak (hij is pas 3.5 dus veel rijden doe ik nog niet). Balkjes stappen, over een zeiltje lopen, met een grote skippybal spelen :) Longeren gaat niet meer omdat de paddock te nat geworden is, het lijkt wel drijfzand 8)7

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:59

Becs schreef:
Masseren met rustgevende massageolie, heel goed voor de onderlinge band met je paard.

Hoe gaat dat met massageolie? Doe je dat gewoon op de vacht? Wordt dat geen vettige smeerboel?
En is dat dan iets als shiatsu?

BillyBubbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:36

Voor mij word het een eerg saaie winter aangezien ik met krukken moet lopen.
Dus dat word een rustige winter voor de paardjes.
Erg jammer want mijn Tinker is nu 1,5 jaar en ik was net begonnen met Parelli, maar dat moet nog maar even wachten :(

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:04

Ik heb een arnica- massageolie (gewoon voor mensen) Het is inderdaad wat vettig, maar ik doe een plasje olie op mijn handen en masseer dit met lange halen in, net zo lang in tot mijn handen (zo goed als) droog zijn, pas dan pak ik er weer nieuwe olie erbij. De paarden worden hier nooit zo nat/vet van dat ze hier last van hebben, ze gaan er alleen heerlijk van ruiken.
Ik ben met arnica begonnen om de doorbloeding te verbeteren bij mijn vorige paard ivm hoefkatrolontsteking, hij had veel last van zijn benen, maar vond het echt fijn als ik de pijn eruit masseerde, hij stond er dan echt bij te slapen.

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:18

Heb nu een paar keer gefietst met mijn paard, ook erg leuk!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:32

Over het algemeen nog wel redelijk wat eigenlijk. We mennen en rijden buiten als de bak te nat is. En als het echt regent laat ik ze lekker staan in de wei... vinden ze ook wel prima!

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:45

proberen te rijden :+
en anders gewoon wat poetsen / wandelen

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:56

wandelen, uuuureeeeeennn poetsen, buitenrijden, vlechten,poetswedstrijden