Ik rij een paard met de naam Vitara, en het is een KWPNer (zeus x burggraaf). Iemand vroeg aan mij hoe oud dat ze is. Ik heb er nog nooit naar gevraagd. Kan het ook navragen maar dan moet ik al achter de eigenaar aan gaan jagen want die is er 's avonds vrij weinig.
Iemand het antwoord?
sunny44
V komt uit 2002, dus zijn nu 9 (bijna 10) jaar oud.
Inge_Zorro
Geplaatst: 16-12-11 16:19
De KWPN-ers met de letter V worden dit jaar 9
Caesar
Geplaatst: 16-12-11 16:19
Dat kun je heel makkelijk terugrekenen. Elke jaargang heeft een beginletter binnen het KWPN. De V staat voor paarden die geboren zijn in 2002.
AniiQue
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-11 16:21
Okee dankjewel!
Ik had het eens gevraagd, en hij zei 8 maar als het op letter was klopte het dus niet.
Maar de C van wanneer is die dan eigenlijk? Hebben ook nog een merrie rond rennen (Calina Z) van Caretano Z, zei was gedekt tijdje voordat Caretano overleden was. Moet eens vragen of ik van alle paarden de paspoorten mag zien
chinou
Geplaatst: 16-12-11 16:22
Dat is een duitse (Zangersheide) afstamming van de C lijn dus dan gaat het niet op. Kwpn C is van 2007
Gebruikt KWPN alle letters van het alfabet, én wordt alfabetisch doorgerekend ? Hier in België wordt gegaan van A tot W, XYZ worden hier niet gebruikt .... Hoe zit dat in Nederland ?
In de stamboeken aangrenzend aan zuid Nederland, sowieso Rheinland en Westfalen, worden alle veulens, merrie of hengst, vernoemd met de eerste letter van de vader.
Volgens mij is het in Holstein anders, naar de moeder inderdaad. Maar dat weet ik niet zeker.