Oude shetlander en veulen samen in één stal???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sofieenuniek

Oude shetlander en veulen samen in één stal???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 21:37

Hallo, ik heb een oude shetlander, een merrietje. Vermits ik mijn veulen ga afspenen en zij naar een box moet verhuizen die iet of wat geïsoleerd ligt van andere boxen en dus ook van andere paarden, wil ik mijn shetje en mijn veulen samen steken. Is dit een goed idee? Dit weekend verhuis ik mijn shetje van bij mijn schoonmama naar mijn boerderij, daar wil ik ze dan een paar weken samen op de weide zetten (veulen, shetje en mama). Als dit goed gaat wil ik mijn veulen en de shet samen in één box, omdat zowel mijn veulen als mijn shet dan niet alleen zullen staan. Tijdens de zomer gaan ze gewoon dag en nacht het land op. Goed idee?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:40

Dat ligt een beetje aan de aard van de merrie. Niet alle merries zijn gedient van klein grut dat niet van hen is, maar de meeste merries accepteren een veulen van een ander wel als gezelschap, zolang ze niet te opdringerig doen.
Voor het veulen is het een prima oplossing.

Even uitproberen en aankijken dus. Uit elkaar halen kan altijd. Ik zou ze wel eerst bij elkaar zetten op neutraal gebied met vluchtruimte, dus in een paddock ofzo. Hoe wil je het doen met voeren? Want dat kan lastig zijn als ze niet evenveel van hetzelfde krijgen.

sofieenuniek

Re: Oude shetlander en veulen samen in één stal???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 15:08

Met voeren wil ik ze elk een aparte voerbak geven. De shetlander een emmer op de grond, mijn veulen uit de voerbak. Ik zal het inderdaad even aankijken, dit weekend gaan we haar ophalen en dan kunnen ze al eens samen in de paddock!