Zoals jullie mischien al wel weten, wil ik Lyra (Santo Amigo x Draver) aankomend jaar laten dekken door een NRPS-hengst. Ik wil het veulentje houden en er later mee gaan rijden (dressuurmatig). Daarom zoek ik ook een perfecte match tussen Lyra en 'de passende' hengst. Ik vind het zelf heel moeilijk om er een te kiezen, omdat er nogal wat eisen zijn. Dit heeft te maken met de bouw/karakter van de merrie. Ik heb hieronder een aantal foto's geplaatst van Lyra om een indruk te krijgen. Ze zijn van het zomer gemaakt, misschien niet al te duidelijk, daarom nog een beschrijving: Lyra heeft een vrij heet/pittig karakter, daarom zoek ik een vrij nuchtere hengst. Ze heeft een vrij korte/compacte bouw, zou wat langer mogen. Vrij steil op het achterbeen, mag hoekiger. De stap/draf zijn goed, gallop is matig. Dus zoek ik een hengst met een goede/gesprongen gallop. Ohja, ik ben zelf niet al te groot, dus zoek ik een niet al te grote hengst (rond de 1.60m.). Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen en mij een hengst kunnen aanbevelen.
Foto's:

Voor meerdere foto's zie profiel.
Groetjes Melina