[TI] Bandages bij Tinker met mok?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheJoepie

Bandages bij Tinker met mok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 12:01

Mijn oom en tante hebben een Tinker, ze heet Joepie. Ik vind het heel leuk als ze bandages om heeft, maar ik weet niet of dat het beste is als ze mok heeft. Weet iemand of dat erg is?

alvast bedankt :D

Jilletje

Re: Bandages bij Tinker met mok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:03

bandages zijn niet zomaar voor de leuk, onthoud dat goed!
een keer bandages zal geen kwaad kunnen maar verdiep je eerst eens in het nut van bandages.
als een paard mok heeft jeukt dit heel erg dus het lijkt me geen fijn gevoel voor het paard.

MyrtheJoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 12:08

oke bedankt. ik zal het nog eens goed uitzoeken

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:20

Welkom op bokt

Rechts boven in zit een zoek functie die kun je gebruiken om de werking van bandages te vinden en wat de "gevaren", risico's en de voordelen er van zijn

Verder je hebt het over een dier met mok (word dit ook behandeld ? )
Stel je eens voor je hebt een schaafwond die erg jeukt (heeft iedereen wel eens gehad)
Denk je dan eens in dat die niet wil drogen maar dat je er een vies dik verband overheen aan legt
Dat verband maakt het nog warmer en door dat de sokken van je paard eigenlijk maar zelden zand vrij zijn gaat het ook nog schuren
En je kan niet krabben

Dat is eigenlijk een greep uit de lucht die ik doe als ik er over na denk en dit leek me wel een redelijke vergelijking

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:35

Ik zou er geen bandages omheen doen, want dit gaat broeien.
Jaren geleden heeft een dierenarts er bij mijn paard omdat hij ineens op 3 benen stond ook een verband er om gedaan, daar waar dus ook mok zat en de volgende dag had hij een olifantspoot.
Is natuurlijk wel anders dan voor misschien een uurtje bandages om maar goed ik zou het risico niet nemen iig.
Eerst maar eens goed de mok behandelen.
Tip na vele soorten cremetjes hielp bij mijn paard Sudocreme (voor de babybilletjes) heel goed.
Goed dik erop smeren kan er ook geen vuil bijkomen. En volhouden tot het verdwenen is.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 01:38

Welkom op bokt!
Met bandages kan je behoorlijke schade toebrengen aan de pezen dus ik zou ze zeker niet zomaar omdoen omdat het leuk is, bovendien als de bandages vochtig worden maak je er echt een heerlijke plek van voor mok.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 01:52

als het niet nodig is niet doen. de pezen worden erg warm en al helemaal met sokken er tussen. ik denk dat je beter mooie peeskapjes uit kan zoeken :D