[WN] Indian worrior

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

uudje

Indian worrior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 21:41

Hallo western lief hebbers.
Ik heb een leuke quarter merie op het oog met als vader Indian worrior.
Nu zit er bij deze merrie geen papier, maar haar moeder heeft wel papier.
Nu wil ik proberen of ik toch een papier bij haar kan krijgen door eventueel DNA onderzoek adres van de eigenaar van de moeder weet ik, maar nu ben ik nog op zoek naar het adres waar de vader Indian Worrior dus staat.
Weet iemand hier dat misschien.
Dit is mijn eerste quarter en ben nog niet zo thuis in de fokkerij van de quarter.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:05

Het is geen quarter maar een paint hengst: [WN-FA] Gezocht: Indian Warrior foto's ! (paint hengst)

Het paardje dat jij op het oog hebt is dus ook geen quarter maar een paint (als ze 1 kleur heeft dan een solid paint).

Hier staat ook wat meer info, dus ook wat anders gespeld indian wArrior.

hier een topic over alsnog paint papieren aanvragen: [WN-FA] aanvragen papieren jaarling paint Is er een breedingreport, dus een bewijs van de dekking? Anders schijnt het lastig te zijn. Ik zou het van te voren goed uitzoeken, het kan je erg veel geld schelen aangezien de waarde van een 'simpele e-pony' veel lager ligt dan die van een paint.

hier nog eentje: [WN-FA] Paint- papieren aanvragen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:23

Troi heeft helemaal gelijk. Je hebt en geen Quarter op het oog maar een Paint (solid bred) en ook kwa papieren.
Je bent nl nodig een stallion breeding report van de hengstenhouder ten tijde van de dekking. Dat wordt al een leuke om uit te zoeken. Die moet dan mee willen werken in het afgeven van het breeding report. En als die niet mee wil werken om wat voor reden dan ook, krijg je zo wie zo nooit geen papieren erbij. Daarnaast kan die hengstenhouder nog op een aardige uitbrander van de APHA rekenen voor het niet insturen van het breeding report. Dan moet ook de merriehouder van toen zijn/haar handtekening willen zetten op de registration application (die volgt op het breeding report). En dan als laatste, hoe oud is dit paard???? Paarden ouder dan ik geloof 4 wordt het wel heeeeel lastig nog papieren bij te krijgen. En als je ze wel krijgt is het behoorlijk prijzig. Heb je nog mazzel dat het een Solid bred is, maar een paar honderd dollar moet je zomaar op rekenen. Als de APHA al meedoet met het registreren van oudere paarden.

Het is dus echt niet zo als met de NL stamboeken, doe een DNA test en je krijgt alsnog papieren. Het amerikaanse stamboek heeft hele strenge en andere regels daarvoor. Effe DNA testje gaat dus niet op, en laat je dat dus ook niet wijsmaken door de verkoper ;) Het is echt meer dan lastig en moeilijk om bij een "ouder" paard nog papieren te krijgen.

uudje

Re: Indian worrior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 12:57

Jeetje dit word inderdaad moeilijk, is inderdaad een paint.
Maar nu heb ik alleen nog geen antwoord op mijn vraag helaas.
En waar een wil is is een weg toch?
Kan het altijd proberen om het uit te zoeken.
Paardje is 3,5 jaar.
Maar in ieder geval al bedankt voor jullie reacties, want nu ook iets meer.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:04

Wat de papieren aangaat kan je het handigste een mail of telefoontje naar de APHA plegen. Zij hebben in principe alle info die je nodig bent en of het nog kan. En evt zouden zij (als ze willen) ook voor je kunnen nakijken wie 3,5 jaar geleden als eigenaar/leaser van die hengst op papier stond. Die ben je nl nodig voor een handtekening, en niet een evt nu nieuwe eigenaar. Website is www.apha.com

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:16

wij hebben een dochter van Golden Indian Warrior :-)
zij is een kruising tussen een quarter merrie en dus een paint hengst.
Prima veulen en zo te zien een mooie hengst ook. (ik heb enkel de moeder in levende lijve kunnen zien bij aankoop)

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:54

waarom is het nu zo moeilijk om antwoordt tegen op de vraag van de topic opener: waar is indian warrior?
iik ben zelf ook naar de huidige eigenaar op zoek voor dna Van deze hengst voor een training paard.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:55

Tja, in het eerste topic dat ik linkte staan een aantal oude eigenaren. Tijd voor een belrondje zou ik zeggen..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:18

piggeljay schreef:
waarom is het nu zo moeilijk om antwoordt tegen op de vraag van de topic opener: waar is indian warrior?
iik ben zelf ook naar de huidige eigenaar op zoek voor dna Van deze hengst voor een training paard.

Ik kan het niet zeggen omdat ik op het moment geen APHA Plus heb ;) Als ik dat wel heb kan ik zo voor je opzoeken wie wat en waar (tenminst wat bij de APHA bekend is), maar dat kost 14,95 per maand en ik heb dat dus alleen als ik zelf iets op wil/moet zoeken. Als jij 10 euro naar me overmaakt, ram ik de Plus erin en kan ik het zo voor je nakijken :D Want helaas op het moment zit het er niet in dat ik de Plus aanzet, ben nu niet aan het zoeken naar paarden.

Of zoek iemand die APHA plus heeft, die kan het zo nakijken :D

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 15:27

bedankt voor jullie info, ik wacht nog even af, misschien dat er iemand zich nog meld die wel weet waar de hengst nu is.

Sugarcut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:14

uudje schreef:
Nu wil ik proberen of ik toch een papier bij haar kan krijgen door eventueel DNA onderzoek adres van de eigenaar van de moeder weet ik, maar nu ben ik nog op zoek naar het adres waar de vader Indian Worrior dus staat.
Dit is mijn eerste quarter en ben nog niet zo thuis in de fokkerij van de quarter.

hi
het is inderdaad een paint ik heb er ook een nakomeling van erg betrouwbaar dier! have fun

Sugarcut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:16

uudje schreef:
bedankt voor jullie info, ik wacht nog even af, misschien dat er iemand zich nog meld die wel weet waar de hengst nu is.

en ik kan even voor je navragen of mijn trainster weet waar de hengst nu staat, ik zal je dan wel even laten weten.

Sugarcut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:22

uudje schreef:

hi
probeer cool running paints eens in texel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:25

Nou dat had je vanaf google ook kunnen vinden :)

Overigens is het niet gezegd dat de eigenaars ook op Texel zitten. Bij de APHA kun je navragen wie de eigenaar op papier is. Díe moet zijn medewerking geven aan registratie, niet iemand waar hij toevallig staat of die hem heeft overgenomen zonder hem op naam te zetten.

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:17

Hij heeft een hele tijd gestaan op de stal waar ik nu sta.
De indian summer ranch.. Daar is hij zelf ook gefokt.
Ik denk dat hij daar al zeker 5/6 jaar weg is.
Ik weet toevallig ook dat die niet bij cool running paints staat ;)
Durf je alleen niet te zeggen waar wel sorry ;)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 12:35

Dat ie op indian summer ranch gefokt is wist ik.
Zal eens na vragen bij APHA.
Dank jullie wel

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:26

hi weet je ondertussen al waar die staat? ik ga t even vragen aan mn stalhouders die weten het wel, mijn merrie komt daar vandaan gr

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 20:36

Nee weet het nog steeds niet, weet eerlijk gezegt ook niet waar ik nog meer kan zoeken, hopelijk kun je me helpen paris20 zou erg fijn zijn.