Hengst voor Livingstone x Zalmeco merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bullsunltd

Hengst voor Livingstone x Zalmeco merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 18:25

Dit wordt mijn eerste berichtje :j
Ik ben op zoek naar een hengst voor mijn Livingstone x Zalmeco merrie. Ze is een volle zus van Living Legend. (lijkt ook erg op hem)
Ze is 11 jaar en ondanks dat ze springgefokt is loopt ze M1 dressuur.
Eigenlijk ben ik op zoek naar iemand die nog diepvries van Fidermark heeft. Ik weet dat hij allang dood is...Maar ben nogal gek van zijn bloedlijn. De bedoeling is om het veulen zelf te houden en er later SGW mee te rijden. Hij moet zeker 'cool" in t hoofd zijn.
Het veulen mag wat meer hals hebben, en een wat schuinere schouder.
Ohja, mijn merrie heeft een stokmaat van 1.73.

Ben erg benieuwd naar jullie reacties!

btw, ik ben phpbb aan t downloaden om foto's te kunnen plaatsen. Dus zodra ik die heb volgen er foto's van mijn paardje.

roedie23

Re: Hengst voor Livingstone x Zalmeco merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:27

Er zal vast nog wel sperma zijn van Fidermark, maar dat is denk ik wel erg duur. Als je dat er voor over hebt is het goed, maar veel geld uitgeven voor een dressuur hengst, voor een springgefokte merrie is misschien een beetje jammer.
Er zijn ook wel springhengsten die goed kunnen bewegen.

NatasjavE

Re: Hengst voor Livingstone x Zalmeco merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:49

ik zou kijken naar bloed wat mooi aansluit bij het Alme bloed wat je vind in Zalmeco. Ramiro of Gothard bloed met een fiksescheut (anglo) arabisch of Engels Volbloed. Ik weet niet zo snel een hengst waarin dat bloed nog voorhande is.
Geen idee wat de afstamming van Fidermark is.

Bullsunltd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 17:08

Thanx voor de info!

FIDERMARK is een FLORESTAN I (=Fidelio x Rheingold) X WERTHER (= Wendekreis x Marcio)
Moeder van FIDERMARK = WATONGA (=Werther x Einblick)

Ik heb gelijk even gekeken naar springhengsten. De hengst die mij aanstaat is Wolfgang. Daar is nog diepvries van bij Team Nijhof.
Ik heb ook al eens gekeken bij de Trakhener KASPAROW. Even heel wat anders maar wel allround. En een super karakter.

Bullsunltd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 17:10

btw, wat ik van Fidermark weet is dat hij ook erg goed kon springen. ;)