[TI] Survey thesis over trekpaarden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bailusha

Survey thesis over trekpaarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 12:35

Hoi alle trekpaardenliefhebbers!

Ik zit momenteel in mijn laatste jaar als bio ingenieur met optie Biosysteemtechniek. Voor mijn thesis moet ik een meetsysteem ontwikkelen die de bruikbaarheid van een bepaald trekpaard als trekpaard in het algemeen en voor een bepaalde tak in de treksport specifiek te bepalen. Nu is dit een redelijk moeilijke opgave en hoopte ik dus dat er mensen zijn die mij eventueel konden helpen door wat vragen te beantwoorden
Allereerst wou ik zeggen dat ik echt probeer mensen te bereiken die hun TREKpaard ook effectief gebruiken voor werk (en niet zozeer puur als hobby), dit kan gaan van landbewerking tot bosbouw tot vervoer van vracht met trekpaard ... dus effectief trekwerk.

Wat ik me dan afvroeg was:

-Welk soort trekwerk vraag je van je paard?
-Welke eigenschappen zijn er belangerijk voor je bij je keuze voor trekpaard?
=> Karakter, zoja, wat precies
=> Trekkracht: maximaal vermogen? uithouding? voor hoelang, op welke wegdek, ...
=> Exterieur
=> Behendigheid
=> Conditie
=> Handelbaarheid
=> Leervermogen
=> ...
-Welk tuig gebruik je, het gareel, het borstuig, ... en waarom
-Als jij sensoren beschikbaar zou hebben, welke dingen zou jij graag gemeten zien? Welke informatie zou voor jou relevant zijn?
-Zijn er aangeboren eigenschappen waarop je selecteert of is het voornamelijk training die belangerijk is volgens jou?

Ik geef hier dus maar paar suggesties, als er andere dingen binnenschieten, heel graag! ik hoop op veel nieuwe inbreng!

Alvast bedankt!
Zhaoyin

Caily

Re: Survey thesis over trekpaarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:56

Hoi Zhaoyin,

Je hebt je oproep geplaatst bij het Tinker gedeelte. Voor zover ik weet ik er geen Tinkerbokker die zijn Tinkers écht heeft voor het werk. Om een breder beeld te krijgen (dus ook met trekpaarden en Shire's) kan je je topic beter verplaatsen (naar SSW bijv.). Als tip kan ik je ook geven een ander forum: http://golf.messageboard.nl/3404/ Hier zitten uitsluitend koudbloedliefhebbers (vooral veel Trekpaard, Shire en Tinker)

Veel succes met je onderzoek!

Bailusha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 12:59

_Lot schreef:
Hoi Zhaoyin,

Je hebt je oproep geplaatst bij het Tinker gedeelte. Voor zover ik weet ik er geen Tinkerbokker die zijn Tinkers écht heeft voor het werk. Om een breder beeld te krijgen (dus ook met trekpaarden en Shire's) kan je je topic beter verplaatsen (naar SSW bijv.). Als tip kan ik je ook geven een ander forum: http://golf.messageboard.nl/3404/ Hier zitten uitsluitend koudbloedliefhebbers (vooral veel Trekpaard, Shire en Tinker)

Veel succes met je onderzoek!

ok bedankt!

balance
Moderator Over Paarden

Re: Survey thesis over trekpaarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:34

Aangezien hier al een topic over is, hier een slotje.