ik wil je wel wat antwoorden geven
ik werk bij een huifkarbedrijf
wij rijden met 14 trekpaarden
-Welk soort trekwerk vraag je van je paard? =
een grote huifkar trekken die geladen +- 4 ton weegt
-Welke eigenschappen zijn er belangerijk voor je bij je keuze voor trekpaard? =
koel karakter maar wel voorwaarts en werklustig
=> Karakter, zoja, wat precies =
zacht karakter wij werken met allerlei mensen gehandicapten,kinderen enz die met de koffiepauze allemaal erheen lopen en ze moeten kunnen knuffelen en aaien
=> Trekkracht: maximaal vermogen? uithouding? voor hoelang, op welke wegdek, ...=
ze moeten 3 uur een 4 ton wegende kar over zandpaden en door echt mulzand heen trekken en stukken op de weg dit doen ze om de dag dus de als ze een rit hebben meegelopen zijn ze 1 1/2 dag vrij
=> Exterieur =
wij willen ze met een gecoupeerde staart
=> Behendigheid
n.v.t.p
=> Conditie=
die krijgen ze bij ons vanzelf
[b]=> Handelbaarheid [/b]
? weet niet precies wat je daar mee bedoeld
=> Leervermogen =
ze leren het heel snel wij kopen ze licht betuigt en zetten ze in het begin naast een doorgewinterd paard
-Welk tuig gebruik je, het gareel, het borstuig, ... en waarom =
wij rijden met zware garelen die we speciaal laten maken in belgie (tine hancke in Koksijde) en we rijden met echte werktuigen
omdat er zoveel kracht op komt in het gebied waar wij rijden door het mulle zand en duinen
onze ervaring is dat ze met deze garelen geen drukplekken enz krijgen en je moet 100% op je tuig kunnen vertrouwen
-Als jij sensoren beschikbaar zou hebben, welke dingen zou jij graag gemeten zien? Welke informatie zou voor jou relevant zijn?
n.v.t.p
-Zijn er aangeboren eigenschappen waarop je selecteert of is het voornamelijk training die belangerijk is volgens jou?
een werklustig maar wel koel in de koppaard
ik hoop dat je hier wat aan hebt in mijn profiel staat wat foto's van het tuig enz