Vereniging Dutch Working Equitation en aansluiting WAWE

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jesser

Vereniging Dutch Working Equitation en aansluiting WAWE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 08:24

De afgelopen tijd zijn we met een groep enthousiaste mensen aan de slag gegaan om een vereniging op te starten, welke inmiddels dus ook is opgericht: Vereniging Dutch Working Equitation.
Door bemiddeling van Roland Heiss zijn we in contact gekomen met Joau Relao, de voorzitter van de WAWE (World Association Working Equitation). Vanaf heden zijn we dan ook de enige vereniging binnen Nederland die officieel is toegetreden voor de WAWE in Nederland.

Dat houdt in dat we vanaf nu hard aan de slag gaan om een Nederlands Team te gaan vormen dat in de toekomst Nederland mag gaan presenteren op internationale wedstrijden georganiseerd door de WAWE.
Daarnaast zullen we ook druk aan de slag gaan om de Working Equitation in Nederland bekender te gaan maken. Iedereen die zich hierbij enthousiast aangesproken voelt om daaraan deel te willen nemen is van harte welkom!
Tevens willen we in de toekomst ledendagen/oefendagen gaan organiseren.
We hebben intussen ook al mensen die zich geroepen voelen om jury cursussen te gaan volgen, omdat het organiseren van wedstrijden ook in de toekomstplanning zit.
Uiteraard zal er ook een groep demonstratie ruiters opricht gaan worden.

Omdat het Balingehof (Monya en John) ook al Bruno Rodriques Da Silva heeft geregeld op haar locatie, willen we graag in overleg onze agenda’s samenvoegen om zo samen te kunnen werken, wanneer we andere trainers/ruiters aantrekken naar Nederland. In deze heeft Manolo Oliva al toegezegd dat hij graag onze vereniging wil helpen door ook bij ons een clinic te begeleiden.
Roland Heiss mogen we al helemaal niet vergeten te vermelden. Hij zal de nationale coach/trainer worden van het Nederlandse team. Hij zal dan ook de beslissing gaan maken welke ruiter en paard klaar zal zijn om in dat team deel te kunnen nemen.
Daarnaast zal hij ook af en toe bij onze clinics aanwezig zijn. Ook willen we zelf beginners/kennismaking clinics gaan organiseren vanuit de vereniging, zodat iedereen kennis kan maken met de Working Equitation in Nederland.

Op deze manier willen we voor iedereen bereikbaar zijn. Het doel van de vereniging is promotie van de WE, organiseren van clinics, organiseren van wedstrijden. Gezamenlijk oefenen en trainen voor onderlinge wedstrijden en (voorlopig) wedstrijden in Duitsland. En in de toekomst hier in Nederland.

http://www.dutchworkingequitation.com/

andamoon

Re: Vereniging Dutch Working Equitation en aansluiting WAWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:24

Nathaly wat GOED !!!! SUPER dat je dit allemaal al hebt kunnen bereiken in Nederland. Als ik een paard had wat dit aan kon, had ik zeker wel mee willen doen, dat weet je !

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:44

Hee Nathaly, wat top dat je dit hebt kunnen bereiken! Echt heel goed, fijn dat alles zo goed gaat!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:46

Gaaf hoor, leuk dat de W.E. nu ook in NL zo goed georganiseerd van de grond gaat komen, het is zo'n leuke sport!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:50

Super leuk! Ik ga jullie volgen!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:53

Wauw Nathaly!!!! Wat SUPER!!! :D :D :D

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:58

Nathaly wauw knap gedaan zeg! Echt heel leuk!!

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:54

*\o/* *\o/* *\o/*

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:10

Fantastisch!! Gefeliciteerd!!!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:57

Wat een super initiatief Nathaly!!
Proficiat!!

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:31

wouw echt super !!! gefeliciteerd :D

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 13:12

In deze sta ik er echt niet alleen voor.. We hebben een super team van mensen die net zo enthousiast zijn en er ook helemaal voor willen gaan.. Ik had dit in mijn eentje niet zo kunnen regelen, en ook veel is te danken aan onze trainer Roland Heiss!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:15

Wat goed! Gefeliciteerd allemaal.
Ik wil, als die van mij ingereden is, me hier graag in verdiepen......fijn te weten dat er in ieder geval een vereniging is nu en clinic van Manolo.....gaaf! Kan ik lezen op de site wanneer hij komt?

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 14:30

Natuurlijk, met clinics geven we op tijd door, van wie en waar.

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:35

geweldig Nath! Ik ga mijn uiterste best doen om jullie te promoten! hoop dat je een hoop kaartjes binnen hebt gekregen :D

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:16

Jesser schreef:
In deze sta ik er echt niet alleen voor.. We hebben een super team van mensen die net zo enthousiast zijn en er ook helemaal voor willen gaan.. Ik had dit in mijn eentje niet zo kunnen regelen, en ook veel is te danken aan onze trainer Roland Heiss!

Gelukkig heb je een fijn team achter je staan !!!! En je hebt zeker veel te danken aan je trainer Roland Heiss ! Ga je straks ook in het team rijden ? Als ik in de gelegenheid ben om een fijn paard aan te komen om te rijden zal ik zeker een keer aan een clinic willen deelnemen. Dus als je wat weet hoor ik het wel !!

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 18:12

Dat weet ik nog niet Moon, het ligt eraan of Querido op tijd ervoor klaar is, en of Roland ons dan ook goed genoeg vind..

En ja!! Mijn kaartjes zijn binnen.. ben daar heel blij mee.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:36

Ik feliciteer je toch een beetje! JE hebt er keihard voor gewerkt en nu krijgt het in elk geval een naam! Ik ga het absoluut volgen. En als ik een steentje bij kan dragen, zal ik mijn best doen om dat te doen! Een clinic vind ik ook interessant! Lijkt me ontzettend leerzaam!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:55

Jesser schreef:
Dat weet ik nog niet Moon, het ligt eraan of Querido op tijd ervoor klaar is, en of Roland ons dan ook goed genoeg vind..

En ja!! Mijn kaartjes zijn binnen.. ben daar heel blij mee.

In ieder geval succes en mogelijk kun je hier ook een link plaatsen naar de website, zodat we het kunnen volgen ? Zijn er eigenlijk al wel combinaties voor het team ? Roland wordt de trainer en net als Anouk lijkt me een clinic sowieso heeel interessant, al was het alleen maar om een te gaan kijken !!!! :j

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 20:21

Voorlopig is er nog niemand in het team. Er zijn een aantal ruiters die les krijgen van Roland, en daar specifiek om gevraagd hebben na aanleiding van de laatste clinic in septemer.

We hebben nog even de tijd om wat meer te trainen en ervaring op te doen. Er zullen wat ruiters her en der demonstraties gaan rijden, want daar hebben ze zich al voor opgegeven. En uiteraard komt er ook een wedstrijd in Duitsland. Gezamelijk oefenen staat al op de agenda en uiteraard willen we voor onze leden ook ledendagen inplannen.

Al met al hebben we een drukke agenda de komende maanden. Die komt ook binnenkort op de website te staan.
De link van onze site staat al in de openingspost..

Thanks Anouk! Fijn je enthousiasme!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:31

Ik ben heel erg geïnteresseerd in working equitation en heb er ook de geschikte paarden voor, maar alles is zo ver af voor mij. Heel erg jammer.
Kom je ook naar België om clinics te geven?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:36

gefeliciteerd!

hier ook iemand die het een geweldige sport vind maar helaas te ver weg zit om mee te kunnen doen

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 19:48

Cambiar, volgens mij hebben jullie toch ook een voltallig WE team in Belgie? Ik heb zelf een belgische ruiter die afgelopen voorjaar een clinic bij me heeft gereden. Ik heb hem in contact gestelt met Lobke/Idra die ook graag meer met WE wilde rijden.
Dit is haar profiel, memberlist.php?mode=viewprofile&u=5035 misschien dat jullie zo met elkaar in contact kunnen komen.

Spetter, misschien een idee om eens samen met Cambiar, contact op te nemen met Idra?

Als jullie een leuk groepje hebben zouden we best wel eens langs kunnen komen, ik heb een parcours wat ik mee kan nemen, en als jullie echt enthousiast zijn, kunnen we ook tips geven hoe een parcours op te bouwen en waar op te letten met trainen..

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 00:29

Jesser schreef:
Cambiar, volgens mij hebben jullie toch ook een voltallig WE team in Belgie? Ik heb zelf een belgische ruiter die afgelopen voorjaar een clinic bij me heeft gereden. Ik heb hem in contact gestelt met Lobke/Idra die ook graag meer met WE wilde rijden.
Dit is haar profiel, memberlist.php?mode=viewprofile&u=5035 misschien dat jullie zo met elkaar in contact kunnen komen.

Spetter, misschien een idee om eens samen met Cambiar, contact op te nemen met Idra?

Als jullie een leuk groepje hebben zouden we best wel eens langs kunnen komen, ik heb een parcours wat ik mee kan nemen, en als jullie echt enthousiast zijn, kunnen we ook tips geven hoe een parcours op te bouwen en waar op te letten met trainen..

Bedankt voor deze tip!

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 23:49

Geen probleem, het zou toch juist ook ontzettend leuk zijn als het in Belgie ook weer gaat lopen.
Nodigen we jullie uit in de toekomst om ook hier eens een leuke wedstrijd te kunnen komen rijden..