Nakomelingen pilot/jumpilot

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

Nakomelingen pilot/jumpilot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 17:08

Hallo,
sinds een half jaar heb ik een KWPN met van twee kanten Pilot als opa, en van een kant jumpilot erin.
nou is mijn paard niet de makkelijkste met zijn karakter.
ik hoorde van meerdere mensen dat dit veel in zijn afstamming zit.
Nou zouden de meeste paarden geen sloten springen op wedstrijd, er kijkerig zijn en snel beledigd.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn met meer informatie, en misschien mensen die zelf een pilot hebben.

Groetjes anne

Nicole288

Re: Nakomelingen pilot/jumpilot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:30

F-AM -> FB

roedie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:44

Ik heb nooit een pilot gehad, maar wel ervaring via het werk ermee gehad.
Pilot geeft niet de makkelijkste paarden. Niet gemeen ofzo, maar kan wel wat lomp zijn.
En het verhaal geen sloten willen springen lijkt mij een beetje onzin, dat ligt denk ik grote deels aan de opvoeding.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 01:04

Ik heb tig Jumpilots gekend en ook gereden, Allemaal topkarakter, gezond en superfijne paarden. Sloten springen is meer het verhaal van Bravour dacht ik? Vind ik ook onzin, maar ik ken geen enkele Jumpilot die geen water springt. Was voor Jumpilot zelf trouwens ook nooit een probleem. wat is de precieze afstamming van jouw paard dan?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 21:15

Sloten springen is ook maar iets dat ik gehoord heb op een springstal waar ik gewerkt heb.
Mijn paard heeft helaas een verschrikkelijk verleden, daardoor weten we ook nie waar het precies aan ligt. Vandaar eigelijk ook dit topic!
Mijn paard heeft ook gewoon een super karakter!
heel lief, wel heel eenkennig, en sommige mensen kunnen niet bij hem in de buurt komen.
Met rijden een fijn tempo, goed te rijden (rijd hem nu dressuur, hij is een verpest springpaard geweest) heel fijn paard, wel wat schrikkerig en soms wat bokkerig maar absoluut niet gemeen.

de afstamming is:
http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=733303

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:20

ietjelover schreef:
Sloten springen is ook maar iets dat ik gehoord heb op een springstal waar ik gewerkt heb.
Mijn paard heeft helaas een verschrikkelijk verleden, daardoor weten we ook nie waar het precies aan ligt. Vandaar eigelijk ook dit topic!
Mijn paard heeft ook gewoon een super karakter!
heel lief, wel heel eenkennig, en sommige mensen kunnen niet bij hem in de buurt komen.
Met rijden een fijn tempo, goed te rijden (rijd hem nu dressuur, hij is een verpest springpaard geweest) heel fijn paard, wel wat schrikkerig en soms wat bokkerig maar absoluut niet gemeen.

de afstamming is:
http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=733303

Daar zit je probleem!

Ik heb een Epilot x Jupilot en dat is een schatje. Ik herken niks van wat je in je openingspost schrijft en het strookt ook niet met wat ik van andere familieleden van mijn paard hoor.

Mijn paard is wel een kreng, maar dat is allemaal bluf. Ze doet heel lelijk, maar als je dan even "boe" zegt, doet ze gelijk d'r oren naar voren. Ze heeft ook wel wat meegemaakt in het verleden al wil ik zeker niet zeggen dat ze slecht behandeld is; zeker niet door degene waar ik d'r van heb gekocht.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 22:29

Ja dat dacht ik al, maar door slechte verhalen van andere mensen over de afstamming,
dacht ik ik zal het eens navragen.
De mijne is dus wel slecht behandeld, en ook is alles wat er gezegd is over hem gelogen geweest.
maargoed, het is en blijft een leuk paard, en echt een leuke uitdaging.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:12

Wat grappig! Ik heb hier een familielid van jouw paard. Ook uit Wodette. Ik ken de moeder van je paard niet, wel de fokkers van zowel de vader als de moeder. Heb zelf ook nog wel wat jonge "Powers/Pamals" gereden. Stuk voor stuk fijne paarden. Ik denk niet dat je je paard bij de fokker vandaan hebt gekocht?

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:17

Ik heb een merrie, carte dór x pilot... Errug lief... Heb nog geen ervaring hoe ze is onder het zadel.. heb der drachtig gekocht en ga binnenkort beginnen met een beetje longeren. Ze heeft al een paar jaar niet echt meer onder het zadel gelopen dus heel rustig weer een beetje opbouwen.. Maar in de omgang zo is ze een super merrie... terwijl ik normaal meer van de ruinen ben.. Ook met andere paarden is ze makkelijk...

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 11:23

De moeder en de vader van mijn paard ken ik allebei niet.
Krijg op internet ook niets gevonden van foto's of resultaten van pamal of ben ik nu zo scheel?
nee mijn paard heb ik niet van de fokker vandaan nee.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:52

ietjelover schreef:
Hallo,
sinds een half jaar heb ik een KWPN met van twee kanten Pilot als opa, en van een kant jumpilot erin.
nou is mijn paard niet de makkelijkste met zijn karakter.
ik hoorde van meerdere mensen dat dit veel in zijn afstamming zit.
Nou zouden de meeste paarden geen sloten springen op wedstrijd, er kijkerig zijn en snel beledigd.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn met meer informatie, en misschien mensen die zelf een pilot hebben.

Groetjes anne

Wij hebben 2 jonkies staan van Jupilot. Hele lieve beestjes (opa is Epilot). Ze hebben wel een juiste omgang nodig.
Die van 3,5 wordt nu ingereden. Ze krijgt minder aandacht en is wat schrikachtig, maar wilt de aandacht wel heel erg. Ze heeft met inrijden nog geen stap verkeerd gezet, ze is alleen wel heel bazig (maar heeft ze van mamma haha).

De andere jonge van 2 krijgt heel veel aandacht, en is al heel anders dan de andere. Een stuk groter ook, is nu al rond de 1.65 schatten we. Mooie gang en super lief beestje!

Succes TS met je paard en zijn karakter.

ps, foto Jupilot:
Afbeelding

Lebeau1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:23

wij hebben zelf Jumpilot op stal en is zo'n braaf paard. Hij is nu 23 jaar en fokken er nog steeds mee.
Al onze Jumpilot nakomelingen hebben zo'n braaf karakter. Met zadelmak maken kun je er zo op zitten en er mee weg rijden.

mofirst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:53

Iemand die een nakomeling van Jumpilot te koop heeft/weet? Ik zoek een groot jong paard vanaf 1.70 m.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 00:12

De eigenaar van Jumpilot heeft doorlopend nakomelingen te koop. Hij heeft een website, stalstiphout.nl, daar vind je alle contact gegevens. Ik ken hem persoonlijk, maar het is heel simpel:

(Google: " Jumpilot" . Dan het allereerste resultaat.)