Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cyrain schreef:@Silke88: Ja is misschien ook een goed idee. Moet het allemaal wat zien, want ik ken namelijk niemand in nederland en het is toch wel wat, aan een hengstenhouderij vragen om mee te gaan.
Raja schreef:Waarom zou je eigenlijk perse een veulen willen kopen?
Als je aan een goed veulen veel geld uitgeeft, hoeft dat idd niet te betekenen dat hij uitgroeit tot wat jij er van verwacht.
Plus dat je nog 3 jaar lang voor dat dier moet betalen en dat kost ook weer een berg geld.
En je moet dan nog maar hopen dat hij die 3 jaar ongeschonden door komt!
Als je dat bedrag optelt bij het bedrag wat je aan een veulen uit wilt geven, kun je ook een super goede 3 jarige kopen waarvan je dus kan zien hoe die uitgegroeid is en die dus helemaal kan voldoen aan jouw verwachtingen.
Raja schreef:Waarom zou je eigenlijk perse een veulen willen kopen?
Als je aan een goed veulen veel geld uitgeeft, hoeft dat idd niet te betekenen dat hij uitgroeit tot wat jij er van verwacht.
Plus dat je nog 3 jaar lang voor dat dier moet betalen en dat kost ook weer een berg geld.
En je moet dan nog maar hopen dat hij die 3 jaar ongeschonden door komt!
Als je dat bedrag optelt bij het bedrag wat je aan een veulen uit wilt geven, kun je ook een super goede 3 jarige kopen waarvan je dus kan zien hoe die uitgegroeid is en die dus helemaal kan voldoen aan jouw verwachtingen.
Cyrain schreef:Misschien stomme vraag, maar ik heb al vaak veulens gezien van super hengsten en merries die toch niet op hun papa's en mama's lijken en helemaal al niet qua bewegingen. En het is toch belangrijk dat als je een veulen koopt, en er een hechte band mee krijgt, dat je na 3 jaar wanneer je ziet dat het niets word het paard moet verkopen.
ceasario schreef:En daar zit juridisch het probleem...
Het product heeft duidelijk op het papier gedrukt gekregen of het een springpaard of het een dressuurpaard is..
Alleen heb je tegenwoordig een kopersbescherming en wanneer het paard niet aan de verwachting voldoet kun je een probleem hebben..
Nu is het wachten nog op de eerste rechtzaak.
Daarom in mijn opinie is het voldoende dat je een sportpaard fokt en zal door gebruik bepaald worden bij verkoop waarvoor het dier het meest geschikt is..
Nu koop je een "dressuur/springveulen volgens het stamboekpapier die zijn/haar verwachting misschien niet waar kan maken..(Misleiding?)
Sammie schreef:Er staan op dit moment supergoede jonge paarden te koop (voor weinig geld), die ingereden zijn en die je zo kunt proberen ipv 3,5 jaar geld in pompen en maar afwachten wat het wordt.
Ik zou voor een volwassen paard gaan