wat doen jullie in de winter met jullie shetlander ik heb zelf een shetlander maar nog niet zadelmak heb nooit een idee wat ik in de winter met haar kan doen!
Eh, gewoon hetzelfde wat je in de zomer en het hele jaar doet/kan doen?
Tuurlijk, als de grond flink bevroren is en/of er sneeuw/ijs ligt moet je niet gaan longeren en vrijspringen e.d. Verder kan er gewoon gefietst en gewandeld worden lijkt me? Vrijwerken, grondwerken, vrijheidsdressuur, etc. etc.
Leonieke
Geplaatst: 06-12-11 19:59
Ik duim voor 2 weekjes sneeuw, dan kunnen we er eindelijk eens op uit met onze slee . (Langer hoeft niet, twee weekjes is genoeg . )
Ligt er aan of het erf en de faciliteiten goed bruikbaar zijn. Maar er wordt zolang het kan gewoon gemend, gelongeerd, gesleept, gesprongen, gereden. Ligt er sneeuw, dan komt de slee uit de schuur en heeft ze voor de rest vakantie
vroeger deed ik hetzelfde met ze, dus fietsen, mennen, wandelen, VD maar had ze dan ook wel geschoren en onder dikke dekens op stal staan. Dit jaar hebben ze voor het eerst wintervakantie en staan ze 24/7 buiten en doe ik dus weinig met ze. Zo nu en dan wel wandelen maar fietsen en mennen laat ik achterwege ivm zweten en daarna weer het land opmoeten.
voor de rest heb ook niet echt een idee om te doen, zit me even verveeld om altijd maar het zelfde te gaan doen.. er zijn velen die fietsen met hun shet maar dat lijkt me niet echt veilig ..
Als het sneeuw doe ik de slee erachter en gaan we lekker sleeën En ik doe altijd wel vrijheidsdressuur zijn we al erg ver mee en dat gaat altijd heel goed in de winter dan doen ze altijd lekker actief mee
jiltsjuh
Geplaatst: 07-02-12 22:22
Ik ben gaan wandelen!!. en echt. dat is pas fun als je met moedershet en dochter shet gaat.!! haha, x