ik wil graag een shetlander verkeersmak maken maar weet nog niet hoe ik dat ga doen heb ook geen andere ervaren ponys beschikbaar en ook zou ik graag willen weten heo groot ik minstens kan zijn om nog op ene shetlander te mogen rijden mijn shetlander is nu ongeveer 1 jaar en is best al groot maar ik wil er later over 2 jaar nog wel op rijdne maar dan weet ik niet of ik dan te groot ben en dat lijtk me dan best jammer
Elinexx
Geplaatst: 30-11-11 18:34
je bent nu 12/13 en dan kan je er over 2 jaar zeker niet meer op!
Je kan met verkeersmak maken eerst gewoon beginnen met wandelen bij een rustig plekje, en dan steeds iets drukker.
JoyCiej007
Geplaatst: 30-11-11 20:59
Het wekt nogal verwarring op als je het in het éne topic door elkaar eerst over 'mijn shet' hebt en vervolgens 'mijn vz shet' en hier ook weer 'verzorgpony'.....
Tegen de tijd dat de pony oud genoeg is om onder het zadel beleerd te worden, zal jij daar te groot en te zwaar voor zijn. Snap overigens ook niet waarom je nog persé op een shet zou willen rijden....... Je hebt kans dat je zelfs op deze leeftijd toch al echt te groot bent.
Ik ben met mijn "groentje" gewoon alleen op pad gegaan, ging super goed.. Eerst was een grote kei een beetje eng, maar gewoon de leiding nemen, en laten zien dat het helemaal niet eng is en flink belonen als hij er langs gaat. Mijn "groentje" is nu mega bomproof, die vind niks meer eng, en we hebben alles wel gehad. Zwaar verkeer, fladderende dingen, "vreemde" beelden enz.
Als ik jou was, zou ik zelf niet eens willen rijden op me shet, dan kun je beter een grotere pony zoeken als je graag wilt rijden. Met shetjes kun je zoveel meer leuks doen dan alleen rijden, je moet alleen een beetje creatief zijn.
Ben ik met je eens Toevallig onze shet vorig jaar verkocht aan een gezin waarvan zowel moeder als kids klein (en licht!) van stuk zijn, dus het kan zeker wel.
Het hangt er ook vanaf waar je shet staat. Als hij bijv. langs een drukke weg in de wei staat zal hij al het een en ander gewend zijn, dat is dan weer makkelijker voor jou.
jojo1000
Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-11 19:08
ik ben ongeveer 35 tot 38 kilo en 1 meter 54 ongevere ik ben klein voor mn leeftijd zegt eidereen altijd etegn mij en ik heb nog een evrzirg shetlandertje miss gevonden en daar heeft noh iemand op gereden van 22 en ik kan daar ook op maar ja oke ik ga er dan van uit dat ik over 2 jaar waarschijnlijk er niet meer op kan maar dan zou ik hem alnosg verkeersmak willen hebben en dan gewoon nog verzirgen als die dan maar wel wat dichterbij komt te staan sorry voor alle onduidelijk heid weet nu wel hoe ik hem verkeers mak krijg hier mag een slotje op
ps ik heb niet gezget dat ik er perse op wou rijden het was gewoon een vraag of het miss zou kunnen ik hoef heelmaal niet perse te rijden maar sommige mensen kunnen er nog wel op rijden maar ik kan oook niet in de toekomst kijken hoe ik dan ben maar ebdankt voor aalle reacties